شماره تماس : 58925000-021

کاربرد جاروی استخر دستی

بازدید: 2,842 بازدید
جاروی استخر دستی
Rate this post

جاروی استخر دستی ابزاری مفید برای تمیز کردن استخرهای کوچک و بزرگ است. یکی از نیازهای منظم برای استخر شنا، نگهداری و نظافت استخر می باشد. استفاده از جاروی استخر ، مواد شیمیایی مناسب جهت متعادل نگهداشتن آب استخر، فیلتر استخر، پمپ استخر و سایر تجهیزات استخر که در جهت نگهداری از استخر و نظافت و تصفیه آب استخر استفاده می شود، دارای اهمیت می باشد. جاروی استخر دستی یا جاروی اتوماتیک استخر هر دو برای تمیز کردن استخر مورد استفاده قرار می گیرند.

جاروی استخر دستی چیست؟

از تجهیزات استخر جهت تمیز کردن و نظافت استخر می توان جارو استخری را نام برد. انواع جاروهای استخر که مورد استفاده استخر داران است، عبارتند از:

  • جارو استخری دستی
  • جاروی استخر نیمه اتوماتیک
  • جاروی استخر اتوماتیک

جارو کردن استخر از عوامل مهم در نظافت و پاکیزگی استخر می باشد. استفاده از کلر به تنهایی جهت از بین بردن آلودگی های آب کافی نمی باشد. زیرا ذرات معلق و گرد و غبار موجود در آب با اضافه کردن کلر از بین نمی رود و باقی ماندن این ذرات در استخر، باعث ایجاد جلبک در استخر می شود. وجود جلبک و خزه در کف استخر و دیواره های استخر باعث می شود تا آب استخر تغییر رنگ داده و باعث استشمام بوی بد در استخر شود. از این رو جهت از بین بردن  آلودگی ها و ذرات بزرگ و معلق موجود در آب و همچنین از بین بردن جلبکها و خزه ها می توان از جاروی استخر دستی استفاده کرد. برای جارو کردن ذرات معلق موجود در آب ابتدا باید این ذرات ته نشین شود. جهت ته نشین شدن این ذرات از زاج یا سولفات آلوم استفاده می شود. بعد از اضافه کردن زاج و ته نشین شدن ذرات شروع به جارو کردن کف استخر می کنیم.

کاربرد جاروی استخر دستی

کاربرد جاروی استخر دستی عبارتند از:

  • جمع‌آوری آلودگی‌ها: جاروی استخر دستی می‌تواند ذرات معلق، جلبک‌ها، برگ‌ها، مو، حشرات و سایر آلودگی‌ها را از کف و دیواره‌های استخر جمع‌آوری کند.
  • جلوگیری از رشد باکتری‌ها: آلودگی‌ها می‌توانند محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها باشند. جاروی استخر دستی با حذف این آلودگی‌ها، به حفظ سلامت آب استخر و شناگران کمک می‌کند.
  • کاهش نیاز به مواد شیمیایی: جاروی استخر دستی با حذف ذرات معلق، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی تصفیه آب مانند کلر را تا حدودی کاهش می‌دهد. این امر به نفع سلامت شناگران و محیط زیست است.

علاوه بر موارد ذکر شده، جاروی دستی استخر می تواند در موارد زیر نیز مفید باشد:

  • تمیز کردن سطوح صاف مانند دیواره ها و کف استخر
  • تمیز کردن پله ها و نردبان های استخر
  • تمیز کردن گوشه ها و زوایای استخر
  • جمع آوری برگ ها و سایر debris از سطح آب

از جاروی دستی استخر می توان در انواع مختلف استخرها استفاده کرد، از جمله:

  • استخرهای خصوصی: جاروی دستی استخر برای تمیز کردن استخرهای خصوصی با هر اندازه و شکلی مناسب است.
  • استخرهای عمومی: جاروی دستی استخر می تواند برای تمیز کردن استخرهای عمومی مانند استخرهای هتل ها، باشگاه های ورزشی و پارک های آبی استفاده شود.
  • استخرهای آب گرم: جاروی دستی استخر برای تمیز کردن استخرهای آب گرم و جکوزی ها نیز مناسب است.
  • استخرهای درمانی: جاروی دستی استخر می تواند برای تمیز کردن استخرهای درمانی که برای افراد دارای معلولیت یا مشکلات سلامتی طراحی شده اند، استفاده شود.
  • استخرهای پرورش ماهی: جاروی دستی استخر می تواند برای تمیز کردن استخرهای پرورش ماهی و حوضچه های پرورش آبزیان استفاده شود.

اجزاء جاروی استخر دستی

جهت نظافت استخر می توان از جاروی استخر دستی استفاده کرد. البته این نوع جاروهای دستی به عنوان جاروی نیمه اتوماتیک نیز شناخته می شوند. زیرا شخص تنها گاری را حمل می کند و عمل نظافت و تمیزی استخر توسط پمپ انجام می شود. اجزای تشکیل دهنده جاروی استخر دستی عبارتند از:

  • پمپ جارو استرینر دار
  • گاری
  • سر جارو
  • دسته جاروی تلسکوپی
  • شلنگ

این جاروها دارای یک پمپ استرینر دار می باشند که عمل مکش را به عهده می گیرند. در قسمت مکش این جاروها یک استرینر قرار می گیرد که برای جلوگیری از ورود اجسام درشت به داخل پمپ جارو می باشد. همچنین استرینرها وظیفه هواگیری پمپ را نیز بر عهده دارند. گاری جهت حمل و نقل آسان پمپ جارو استفاده می شود که پمپ روی گاری سوار می شود تا در طول استخر بتوان به راحتی آنرا جابه جا کرد. از دیگر تجهیزات جارو دسته جارو می باشد که جهت تمیز کردن کف و دیواره ها و پاک سازی جلبک ها و خزه ها از آن استفاده می کنیم. شلنگ استخری که در قسمت مکش استفاده می شود، دارای متراژهای متفاوتی می باشد که که بستگی به عمق و ابعاد استخر از سایزهای مختلف آن استفاده می شود. شلنگ مکش به سر جارو وصل می شود که عمل مکش را انجام می دهد. جهت جابه جایی سر جارو از یک دسته جارو تلسکوپی استفاده می شود که بتوان سر جارو را در داخل استخر جابه جا کرد.

نگهداری از استخر

سه جنبه اساسی در نگهداری استخر وجود دارد که هر صاحب استخر باید بداند:

  • فیلتراسیون و گردش آب استخر
  • بررسی شیمی آب استخر
  • نظافت و تمیز کردن استخر

فیلتراسیون و گردش آب استخر

چرا گردش آب استخر مهم است؟ آب راکد ، یعنی آبی که جریان ندارد،در نتیجه به سرعت کثیف می شود. گردش آب باعث می شود مواد شیمیایی به طور مساوی توزیع شده و آلودگی ها و ناخالصی ها به طور مداوم پاک شود. پمپ استخر شما باید در حالت ایده آل حداقل 12 ساعت در روز کار کند. کارکردن پمپ استخر در شب، در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی می کند. زمانی که مواد شیمیایی به آب اضافه می کنید یا سایر تعمیرات استخر را انجام می دهید، پمپ استخر باید کار کند. تمام آب استخر شما باید حداقل سه بار در روز از فیلتر عبور کند. مدت زمان این کار به نوع و اندازه استخر شما بستگی دارد.

بررسی شیمی آب استخر

شیمی استخر به طرز شگفت انگیزی ساده است. تنها چیزی که باید بدانید این است که چگونه آب را آزمایش کنید و به دنبال چه مواردی باشید. شما به طور عمده محتوای کلر ، مقدار pH ، قلیایی بودن ، سختی آب و جلبک ها را آزمایش می کنید. قاعده کلی این است که مقدار نباید خیلی زیاد باشد ، اما خیلی هم پایین نباشد.

نظافت و تمیز کردن استخر

هر استخر برای تصفیه آب به انواع مواد شیمیایی نیاز دارد. با این حال، افزودن کلر به استخر برای تمیز نگه داشتن آن کافی نیست. همچنین مهم است که استخر خود را به همان روشی که دوش یا وان خود را تمیز می کنید، بشویید. به همین دلیل اسکراب استخر و منطقه اطراف آن نیز مهم است. ناگفته نماند که کلر و سایر مواد شیمیایی اشکالات و آوار را از آب شما دور نمی کنند. یک نظافت منظم و کامل به شما کمک می کند تا دیواره ها و کف استخر تمیز باشد. همچنین تمیز کردن محیط اطراف استخر شنا بسیار مهم است. اولین قدم داشتن همه ابزارهای لازم از جمله جاروی استخر می باشد.  تمیزکاری مناسب استخر با استفاده از ابزار تمیز کننده مناسب آسانتر و سریعتر انجام می شود.

سایر تجهیزات تمیز کننده استخر

یکی از تجهیزات تمیز کننده استخر که باید داشته باشید، برگ گیر است. برگ گیر استخر یکی از مهم ترین تجهیزات برای نظافت استخر می باشد. برگ گیر استخر این امکان را برای شما فراهم می کند که بقایای زباله را از آب خارج کنید. این ها می تواند مواردی مانند برگ ، شاخه ، زباله های درشت و موارد دیگر باشد. برگ گیرها دو نوع می باشد:

  • برگ گیر کیسه ای
  • برگ گیر تخت

برگ گیرهای کیسه ای بقایای بیشتری را جمع آوری می کنند. با این وجود تخلیه آنها بدون کثیف شدن دست دشوار است. برگ گیرهای صاف بقایای کمتری را جمع آوری می کنند، اما تخلیه آن بسیار راحت تر است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از یک برگ گیر با کیفیت خوب برخوردار هستید. تورهای ارزان قیمت اغلب شکسته می شوند و نیاز به تعویض مکرر دارند.

برس استخر از دیگر تجهیزاتی است که به دسته تلسکوپی متصل می شود. برس استخر به شما امکان می دهد دیوارها و کف استخر خود را بشویید. اسکراب برای از بین بردن آلودگی ها و جلبک ها مهم است. نوع برس استخری که می خواهید استفاده کنید بستگی به نوع استخر شما دارد. برای بتن بدون رنگ ، برس های از جنس استنلس استیل و نایلون ، برس های ضد زنگ برای گانیت و برس های نایلونی برای بتن های رنگ شده، فایبرگلاس و استخرهای وینیل استفاده کنید. مانند برگ گیرها ، برس با کیفیت بهتر دوام بیشتری خواهد داشت. برس های ارزان به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و نیاز شدید به استفاده از آن، به سرعت تخریب می شوند. باید حداقل دو بار در هفته دیوارها ، نردبان ها ، کناره ها و گوشه های استخر خود را برس بزنید. با برس زدن جلبک ها شل می شوند و باعث می شود تا از بین بردن آن با مواد شیمیایی مانند کلر آسان تر باشد.

جاروی استخر دستی

عملکرد جاروی استخر دستی

برای شروع کار با جارو استخری، ابتدا سر جارو را با اتصالات مخصوص به پمپ جارو وصل کنید. پمپ را هواگیری کنید و سپس شروع به کار نمایید. جارو کردن استخر را از قسمت عمیق استخر شروع کنید. بهتر است هنگام جارو زدن استخر پمپ تصفیه استخر را خاموش کنید تا بتوانید ذرات و آلودگی های آب را بهتر ببینید. آب استخر را اندازه گیری کنید تا از لبه اسکیمر پایین تر نباشد. آب جمع آوری شده را توسط دستگاه به سمت فیلتر استخر هدایت کنید تا پس از تصفیه به استخر بازگردانده شود. این کار باعث جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه جویی در مصرف آب می شود و همچنین کاهش آب استخر را جبران می کند.

مزایای کاربرد جاروی استخر دستی

مزایای استفاده از جاروی دستی استخر:

  • قیمت مناسب: جاروهای دستی استخر نسبت به جاروهای اتوماتیک قیمت ارزان تری دارند.
  • استفاده آسان: جاروهای دستی استخر به راحتی قابل استفاده هستند و نیاز به دانش فنی خاصی ندارند.
  • قابلیت استفاده در استخرهای مختلف: جاروهای دستی استخر را می توان در استخرهای با هر شکل و اندازه ای استفاده کرد.
  • قابلیت تنظیم: جاروهای دستی استخر دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می دهند قدرت مکش و نوع برس را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

نکاتی در مورد استفاده از جاروی دستی استخر:

  • قبل از استفاده از جاروی دستی استخر، دستورالعمل های سازنده را به دقت مطالعه کنید.
  • به طور مرتب فیلتر جاروی دستی استخر را تمیز کنید.
  • از جاروی دستی استخر در زمان مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، بعد از طوفان یا بارندگی، جاروی دستی استخر می تواند به جمع آوری سریع آلودگی ها کمک کند.

جاروی دستی استخر ابزاری کارآمد و مقرون به صرفه برای تمیز کردن استخر است. اگر به دنبال راهی برای تمیز نگه داشتن استخر خود هستید، جاروی دستی استخر می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. جاروی دستی استخر وسیله ای مفید برای نگهداری از استخر است. با استفاده منظم از جاروی دستی استخر می توانید از تمیز و سالم بودن آب استخر خود برای شنا و تفریح اطمینان حاصل کنید. یکی از نیازها منظم برای استخر شنا، نگهداری و نظافت استخر می باشد. استفاده از جاروی استخر ، مواد شیمیایی مناسب جهت متعادل نگهداشتن آب استخر، فیلتر استخر، پمپ استخر و سایر تجهیزات استخر که در جهت نگهداری از استخر و نظافت و تصفیه آب استخر استفاده می شود، دارای اهمیت می باشد. جاروی استخر دستی یا جاروی اتوماتیک استخر هر دو برای تمیز ردن استخر مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر

جارو زدن استخر، بعد از مهمانی یا استفاده زیاد از استخر و یا بعد از وزش باد و باران (استخرهای روباز)  از کارهای مهمی است که استخرداران باید آنرا انجام دهند تا نظافت و تمیزی استخر انجام گیرد. پس از انجام تمام کارهایی که برای جارو کردن استخر و تمیز کردن استخر انجام دادید، تمیز کردن اطراف نیز مهم است. زیرا وجود زباله ها و برگ ها و غیره در اطراف استخر دوباره آنها را به استخر برمیگرداند. جاروی نیمه اتوماتیک sta، در دیجی پول مارکت(ساینا تصفیه آریا) یکی از بهترین انواع جاروی استخر می باشد که کیفیت و کارایی بالایی دارد و پیشنهاد می کنیم جهت خرید و مشاوره با کارشناسان فروش شرکت ما مشورت نمایید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی آموزش
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت