شماره تماس : 58925000-021

ساخت و راه اندازی استخر سرپوشیده

بازدید: 3,482 بازدید
ساخت و راه اندازی استخر سرپوشیده
Rate this post

نحوه ساخت استخر سرپوشیده

استخرهای سرپوشیده به طور فزاینده ای در بین سازندگان استخر محبوب شده است. اگرچه اتاق استخر یا محوطه استخر هزینه ها را به طور قابل توجهی می افزاید، اما همچنین شرایط مناسب شنا را در تمام طول سال تضمین می کند. در بسیاری از مناطق کشور، محوطه استخر می تواند یک دوره شنای 90 روزه را به یک مهمانی استخر 365 روزه تبدیل کند. هر نوع استخر – بتونی، فایبرگلاس یا ورقه وینیل – را می توان در فضای داخلی ساخت. همچنین تجهیزات استخر می توانند به سادگی یک استخر روباز یا به اندازه یک پارک آبی سرپوشیده باشند. بسیاری از افراد به اتاق های استخر سرپوشیده خود اتاق رختکن، دوش، اتاق ورزش، اتاق بخار، سونا، میله مرطوب و سایر امکانات را اضافه می کنند تا فضای آبگرم را ایجاد کنند.

بهترین زمان برای ساخت یک استخر سرپوشیده در هنگام طراحی و ساخت ساختمان است، اما شما می توانید با کمک یک پیمانکار متخصص یک استخر سرپوشیده را به ساختمانی که از قبل ساخته شده نیز اضافه کنید. تنها نکته اساسی استفاده از معماری است که تجربه زیادی در ساخت استخرهای سرپوشیده دارد، زیرا برای انجام صحیح آن، شما به یک سیستم تهویه مطبوع کامل نیاز دارید و در نتیجه شخص پیمانکار باید بداند چه کاری انجام دهد.

اکثر سازندگان استخر، برای ساخت استخر اینگونه عمل می کنند: یک عرشه استخر روباز به صورت شیب دار ساخته می شود تا از ورود بقایا و روان آب به استخر جلوگیری کند، در حالی که یک استخر سرپوشیده به داخل استخر شیب دارد تا آب را از دیوارها دور نگه دارد. در طی تجربه و نظریاتی که سازندگان استخر دارند، می گویند چون یک استخر سرپوشیده با چرخه های انجماد و ذوب احتمالی استخر روبه رو نیست، سازندگان می توانند از مواد متنوعی ممانند شیشه و کاشی های سرامیکی خطوط آب کمتر از 666 اینچ استفاده کنند. از نظر معماری، یک اتاق استخر سرپوشیده ممکن است مانند بقیه خانه باشد، اما از نظر مهندسی، کاملاً متفاوت است. خصوصاً در مورد گرمایش و تهویه، که کلیدی برای اطمینان از سطح رطوبت هستند. در بعضی موارد ، می توانید به اندازه هزینه استخر برای تجهیزات با کیفیت هوا پرداخت کنید.

ساخت و راه اندازی استخر سرپوشیده

مراحل ساخت استخر سرپوشیده

داشتن یک استخر سرپوشیده به شما امکان می دهد تا بدون توجه به شرایط آب و هوایی از شنا کردن لذت ببرید. در ساخت یک استخر سرپوشده باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. ساخت پوسته استخر

در ابتدا باید اندازه و سایز کف استخر را اندازه گیری کنید. هنگامی که اندازه و موقعیت دقیق استخر شما تائید شد، پیمانکار شما فضای لازم برای ساخت استخر را آماده می کند.

۲. عایق بندی دیواره های استخر(استفاده از قفس شاتر یا قفس استیل)

ما یک سیستم شاتر موقت از تخته سه لا ایجاد خواهیم کرد که چهار دیوار عایق برای دیوارهای استخر و کف تشکیل می دهد. سپس یک محفظه تقویت شده با فولاد بر اساس محاسبات انجام شده، برای استخر ایجاد می کنیم که توسط شاتر محافظت می شود.

۳. اتصالات و چراغ های استخر

قبل از شروع پاشش بتن اتصالات در داخل قفس استیل نصب می شود. قفس استیل شامل تمام اتصالات مشخص شده و جایگاه های سبک برای استخر داخلی شما خواهد بود. اینها اتصالات شامل موارد زیر می باشد:

  • لوله و اتصالات
  • اتصالات خلاuum
  • ورودی های آب برگشتی
  • سیستم های تصفیه
  • تکامل رنگ روشنایی LED

تمام اتصالات برای اهداف محافظتی پوشانده شده اند.

۴. بتن پاشی دیواره و کف استخر

در مرحله بعدی، ابتدا تمامی اتصالات و ابعاد استخر را با توجه به نقشه بررسی می کنیم. سپس شروع به پاشش بتن به پوسته استخر می کنیم. بتن در کنار فولاد قرار گرفته و دیواره های استخر شما را تشکیل می دهد و ساختار استخر شما را قوی می کند. ساخت پوسته استخر با توجه به ابعاد و پیچیدگی های طراحی استخر، ۲ تا ۵ هفته به طول می انجامد. پس از اتمام پوسته آنرا برای حداقل ۴ هفته می گذاریم تا خشک شود. در این زمان ما لوله های upvc را نصب می کنیم.

۵. پوشش ضد آب استخر

مرحله بعدی در ساخت استخرهای سرپوشیده، ضد آب کردن پوسته استخر است. این مرحله دارای اهمیت بالایی است، در این مرحله از یک رندر کاخانه پیش ساخته استفاده می کنیم. این عایق ها ورودی آب را کنترل می کنند و صفحه ای سخت پوش ایجاد می کنند که در برابر فشار زیاد آب مقاومت می کند و خطوط ساختار استخر شما را دنبال می کند.

۶. پوشش ضد آب دوم استخر

بعد از اینکه رندر ضد آب محکم و سفت شد، ما یک لایه ضدآب دوم به شکل Ardex S7 plus یا Mapelastic اضافه می کنیم که به طور خاص برای ضد آب بودن استخرهای داخلی طراحی شده است. پس از استفاده، برای اطمینان از ضد آب بودن پوسته استخر، از آزمایش آب ساکن استفاده می شود.

۷. کاشی کاری لوکس استخر

پس از اتمام آزمایش آب ساکن، پوسته استخر شما را قبل از پایان دادن به ویژگی های نهایی و کاشی کاری، دوباره خشک می کنیم. سپس استخر را بر اساس انتخاب شما از طیف وسیعی از طرح های کاشی، کاشی کاری می کنیم.

۸. خدمات نصب استخر

در حالی که پوسته استخر شما در حال ساخت است، ما مرحله اولیه سیستم گرمایش و تهویه را شروع می کنیم. مهم است که دما و رطوبت هوا در فضای استخر داخلی شما تنظیم شود. به همین دلیل ما کارهای AVC را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هوای فضای استخر شما سالم و فراوان است. سیستم های تهویه و گرمایش شامل نصب مجاری، یا در فضای خالی سقف، زیر کف، یا گاهی اوقات هر دو است. این امر به طراحی استخر و فضای موجود شما بستگی خواهد داشت.

۹. سیستم های تصفیه و مدیریت آب استخر

سیستم های تصفیه پیشرفته، فیلتر استخر، پمپ استخر و سیستم های موتورخانه برای اطمینان از شنا کردن شما در آب شفاف نصب شده اند.

ساخت و راه اندازی استخر سرپوشیده

سیستم تهویه استخر سرپوشیده

کیفیت هوا در محیط های استخر سرپوشیده در سال های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است. در حالت ایده آل، سطح رطوبت باید 50 تا 60 درصد حفظ شود، یا با تعویض هوای مرطوب برای هوای خشک و تازه یا نصب سیستم رطوبت زدایی. هرگونه سیستم رطوبت زدایی باید به دقت طراحی شود تا اطمینان حاصل شود که هوا به سطح استخر منتقل نمی شود زیرا باعث سرعت بخشیدن به تبخیر می شود. هوا باید به طور مساوی بر روی دیواره های خارجی توزیع شود تا از چگالش جلوگیری کند.

وقتی دمای هوای محیط به دمای آب می رسد، این به عنوان نقطه شبنم شناخته می شود. برای کاهش تبخیر و بهبود آسایش آب، دمای هوا را در داخل محفظه دو تا چهار درجه بالاتر از دمای آب استخر نگه دارید. با جدا شدن دمای اتاق و آب، تبخیر بیشتر می شود. از آنجا که بسیاری از افراد دوست دارند استخرهای خود را تا 82 درجه گرم کنند، گرم کردن محفظه تا 84 یا 86 درجه عملی نیست. به همین دلیل یک سیستم رطوبت زدایی با اندازه مناسب بسیار مهم است. با محدود کردن مدت زمان اجرای تجهیزات جانبی استخر، می توانید تبخیر را به طور چشمگیری کاهش دهید. برای کاهش بیشتر تبخیر توسط تجهیزات جانبی استخر، آنها را جدا از استخر لوله کشی کنید. با مسیریابی نکردن آب استخر گرم از طریق چشمه ها و آبشارها، تجهیزات جانبی در دمای اتاق می مانند و به تبخیر کمک نمی کنند. با استفاده از روکش استخر اتوماتیک، که می تواند تبخیر را 50 درصد کاهش دهد، می توان تبخیر و رطوبت را به میزان چشمگیری کاهش داد. یک پوشش اتوماتیک موثرترین ابزار برای کاهش هزینه های رطوبت زدایی است. همچنین تخلیه مناسب عرشه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا از ایجاد گودال جلوگیری می کند که این امر به تبخیر و میزان رطوبت بالا کمک می کند. طبق گفته متخصصان، از منظر طراحی، یک تخلیه نواری با مشخصات کم که در اطراف محیط استخر قرار دارد، بسیار تمیزتر از تخلیه های توپی سنتی است که هر 8 تا 10 فوت قرار می گیرند.

پشتیبانی از ساختار استخر سرپوشیده

مانند هر محیط داخلی مرطوب، برای محافظت از دیوارها و تجهیزات استخر، نیاز به لوازمی است که از رسیدن رطوبت به آنها جلوگیری کند. برای جلوگیری از رسیدن رطوبت به دیوارها و تجهیزات، می توان از یک تخته ضد آب برای اتاق های استخر استفاده کرد و یا از یک صفحه ضد آب مانند Wonder board استفاده کرد و یا از ماده ای که برای کاربردهای خارجی طراحی شده و در چندین مدل موجود است و قابل رنگ آمیزی است. در همین حال، مقدار فضای مورد نیاز برای اتاق تجهیزات را دست کم نگیرید. برای اینکار از تجربه یک استخرساز استفاده نمایید، چون که در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض تجهیزات، شرایط کار در یک اتاق کوچک غیر ممکن و سخت است. همچنین، اگر استخر توسط یک شرکت خدماتی قرار است نگهداری شود، در نظر داشته باشید که اتاق از بیرون قابل دسترسی باشد تا فناوری خدمات مجبور نباشند برای دسترسی به تجهیزات از داخل خانه عبور کنند.

هر استخری که با کلر تمیز شود، کلرامین های معطر ساطع می کند، اما بو در استخرهای داخلی بسیار برجسته تر می شود. اگرچه سیستم های تهویه قادر به کاهش چنین بوهایی هستند، اما درمان های دیگری نیز وجود دارد. یکی استفاده از مکمل هایی مانند اوزوناتور یا دستگاه تصفیه مواد معدنی است. این به کاهش تولید کلرامین ها و کاهش بوی YMCA کمک می کند.

استفاده از نورگیرهای سقفی و سقف های تاشو در استخر سرپوشیده

پنجره ها، نورگیرها و درهای شیشه ای کشویی یک روش عالی برای ایجاد روشنایی است، اما می تواند منجر به گرمای بیش از حد در تابستان شود. داشتن نورگیرها یا پنجره های بلند که برای خروج هوای گرم باز می شوند، مهم است. در غیر این صورت، می توانید بیش از هزینه گرمایش در زمستان برای گرم کردن اتاق استخر داخلی خود در تابستان هزینه کنید. حتی بهتر از این، یک سیستم سقف باز و تعداد زیادی درب شیشه ای کشویی شما را قادر می سازد تا در تابستان مانند استخر روباز با استخر سرپوشیده خود رفتار کنید. برای جلوگیری از مه گرفتگی پنجره ها، جریان هوا باید در کل عرض پنجره ها حفظ شود. برخی از معماران توصیه می كنند كه دریچه ها را هم در كف و هم در سقف نزدیك هر شیشه قرار دهید تا دید واضحی داشته باشید.

روشنایی استخر سرپوشیده

استفاده از نورگیرهای بزرگ ، پنجره ها و درهای کشویی باعث می شود نور طبیعی فضا را پر کند ، اما هنگام غروب خورشید به نور کافی برای لذت بردن از شب و ایمنی نیاز خواهید داشت. ترکیبی از نور زیر آب و دیوارکوب ها به طور معمول نور کافی و جذابی را فراهم می کنند. از چراغ های بالای سر خودداری کنید ، زیرا دسترسی به لامپ ها در صورت نیاز به تعویض بسیار دشوار است. اگر می خواهید در نزدیکی سقف نورپردازی کنید ، وسایل کابل فیبر نوری را در نظر بگیرید که در آنها از روشن کننده های از راه دور قابل دسترسی است. نور باید به اندازه کافی ظریف باشد تا محیط مناسب ایجاد شود.

در پایان

همانطور که می بینید، یک استخر سرپوشیده به شما امکان می دهد همه چیز را کنترل کنید. بنابراین اگر به فکر نصب استخر جدید هستید، ساخت آن را به یک استخر سرپوشیده در نظر بگیرید. اشتباه نکنید که فکر می کنید در تاریخ آینده می توانید به راحتی استخر روباز را به اتاق استخر تبدیل کنید. اگر استخر موجود داشته باشید، هزینه تبدیل آن به استخر سرپوشیده به اندازه ساخت استخر سرپوشیده جدید خواهد بود. هنگامی که از استخر برای هر دوره طولانی – شبانه روز استفاده نمی شود – حفاظت باعث کاهش تبخیر آب تا 95٪ می شود و از هزینه های غیر ضروری برای گرمایش و مواد شیمیایی جلوگیری می کند. راه حل های اصلی برای گرم کردن استخرها ، دیگهای بخار معمولی و پمپ های حرارتی هستند. به خاطر داشته باشید که مواد ساختمانی مورد استفاده برای پوسته استخر نیز می تواند بر روی کارایی تأثیر بگذارد. یک پوشش استخر به شما کمک می کند تا آب از برگ و حشرات در امان بماند ، همچنین به شما در حفظ گرما کمک می کند. برخی از این محافظ ها مخصوصاً برای نگه داشتن وزن شخصی که روی آن پا می گذارد – مخصوصاً برای ایمنی کودکان و حیوانات اهلی خانگی – طراحی شده اند. گزینه دیگری که در اینجا به شما کمک می کند ساختن حصار در اطراف استخر است که شاید دارای قفل و دزدگیر باشد. از نظر تمیز نگه داشتن آب، کلر شناخته شده ترین محلول است، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد. “یونیزاسیون، درمان های فوق العاده بنفش و اکسیژن فعال به طور فزاینده ای در بین مردم محبوب می شوند.

دیجی پول مارکت (ساینا تصفیه آریا) در زمینه طراحی و ساخت استخرهای سرپوشیده دارای پروژه های بزرگی است که در سایت نیز می توانید نمونه کارها را ملاحظه نمایید. و برای ساخت استخر می توانید از تجربه متخصاصان شرکت ما بهره ببرید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت