شماره تماس : 58925000-021

فواید سونا برای پوست و بدن انسان

بازدید: 3,878 بازدید
فواید سونا برای پوست و بدن انسان
Rate this post

سونا و فواید آن

سالهاست که مردم در سراسر دنیا از سالنهای سونا لذت می برند. استفاده از سونا فواید بسیاری برای پوست و بدن انسان دارد. در فنلاند که کشوری نسبتا سرد است تقریبا در تمامی خانه ها سونا وجود دارد. تحقیقات انجام شده، فواید بی نظیری را در مورد سونا کشف کرده است. در واقع می توان گفت فنلاند اولین کشوری بود که از سونا استفاده کرد و در واقع این روش توسط مردمان فنلاند به دنیا معرفی شد و همچنان این کشور یکی از پر مصرف ترین کشورها در استفاده از سونا است. سونا یکی از روش های رژیم و لاغری و زیبایی پوست و مو و … در سرتاسر دنیاست.

فواید سونا برای بدن

عرق کردن هنگام ورزش به اندازه و تأثیر سونا جهت حذف سموم نمی باشد زیرا هنگام ورزش فعالیت سیستم اعصاب سمپاتیک مانع حذف سموم می شود. همچنین با ورزش کردن انرژی زیادی صرف می شود و میزان تعرق هنگام ورزش به نسبت سونا بسیار کمتر است. ورزش مزایای خود را برای سلامتی انسان دارد اما تعرق هنگام ورزش به منظور دفع سموم خیلی موثر نمی باشد. راه های تنفسی بازتر می شوند.  تنفس بهتر و راحت تر انجام می شود و میزان دریافت اکسیژن بر اثر تاثیر هوای خشک و گرم بیشتر می شود به دلیل تغییرات سریع درجه حرارت، انعطاف پذیری (الاستیسیته) عروق بهبود می یابد. سونا دردهای رماتیسمی را تسکین می دهد و لازم است دست کم یک بار در هفته به سونا رفت.

فواید سونا برای پوست و بدن انسان

سونا به پاکسازی پوست از طریق گردش خون مویرگی کمک کرده و ظاهری نرم و زیبا به پوست می دهد. عرق بدن حاوی مواد مغذی و معدنی است که برای حفظ سلامت پوست و کلاژن سازی پوست ضروری است تا روند پیر شدن پوست کند شود. کلاژن باعث می شود تا پوست بافتی محکم و استوار داشته باشد و خطوط ریز و چین و چروک ها کاهش یابد.و پوست شاداب و جوان به نظر برسد. تعرق به دفع سموم از بدن کمک می کند.این سموم علاوه بر اینکه بر بدن تاثیر مخرب دارد روی پوست نیز تاثیر دارد. این سموم باعث می شود که پوستتان فاقد درخشندگی باشد و بیش از حد خشک به نظر برسد. به هر حال سونا می تواند به پوست شما کمک کند تا بهترین ظاهر را بدست بیاورد. هرگاه تار مویی ریخته می شود ریشه آن تا مدتی زنده می ماند، اما با گذشت زمان ضعیف و در نهایت از بین می رود، از طرف دیگر با گذشت زمان چربی و سایر مواد باعث بسته شدن منافذ پوست شده و رویش مجدد مو را دشوار می کند. تعرق هنگام سونا کمک به دفع چربی های انباشته شده در زیر پوست و همچنین کمک به باز شدن مجدد منافذ پوست می نماید. همچنین سونا درمانی برای کسانی که دارای پوستی چرب، جوش و آکنه می باشند بسیار مفید است.

پوست قسمت مهمی از بدن است و ظاهر آن چیزهای زیادی در مورد سلامت کلی می گوید. با افزایش سن و نیروهای خارجی مانند آب و هوا یا آسیب پذیری ، پوست ما هر روز در معرض خطر است. هرچه بیشتر در معرض عوامل آسیبی پوست قرار بگیریم و از محافظت کمتری برخوردار شویم، علائم پیری بیشتری خواهید داشت. با استفاده از سونا ، مانند این است که پوست خود را به اندازه بدن به مرطوب کننده برسانید. سونا باید بخشی از برنامه مراقبت های بهداشتی هر فرد باشد. این ماده نه تنها از پوست محافظت می کند و هم پوست را معالجه می کند بلکه از علائم پیری جلوگیری کرده و آنرا برطرف می کند. در هفته ها ، در واقع می توانید جوان تر از زمانی که شروع کرده اید ظاهر شوید. در این قسمت به معرفی برخی از مزایای مفید سونا برای پوست می پردازیم.

به خواب کمک می کند

برای داشتن پوستی جوان و شاداب از محصولات پوستی بسیار کارآمد استفاده کنید و استراحت کامل شبانه داشته باشید. سونا به بی خوابی و مشکلات خواب کمک می کند ، به بدن شما اجازه می دهد استراحت کرده و دوباره تنظیم شود و به شما زمان می دهد تا مرطوب کننده ها و سایر محصولات خود را کاملاً جذب کنید.

به منافذ بدن خود تمرین می دهد

گرمای سونا باعث باز شدن منافذ پوست می شود و البته سرما پس از آن دوباره آنها را می بندد. لایه برداری از این طریق تا حدی به منافذ پوست شما می افزاید و به آنها اجازه می دهد بدون اینکه کرم یا روغن آنها را از رطوبت پر کند ، تنفس تمیز کنند.

التهاب را کاهش می دهد

التهاب در بدن می تواند منجر به شرایط مزمن شود. به طور معمول ، ما التهاب را با پوست همراه نمی کنیم ، اما اغلب به صورت تورم ، گرما و قرمزی ظاهر می شود. سونا به طرز گسترده ای التهاب را کاهش می دهد و پوست را بدون تأثیر منفی و التهابی می کند.

سلولهای مرده پوست را از بین می برد

با داستفاده از سونا، پوست جوانتر به نظر می رسد بدون اینکه سلول های مرده پوست آن را کدر کرده ، رنگ آن را کم رنگ کرده و پوست جدیدی را که سعی در رسیدن به سطح آن دارد ، بپوشاند. سلول ها همیشه در حال تغییر هستند. برای دیدن آنچه جدید است ، آنچه که نیازهای قدیمی است شسته می شود. از طریق یک سونا ، سلول های مرده پوست از بین رفته و در عوض ، یک چهره روشن بدست می آورید.

یک مرطوب کننده طبیعی است

سونا ، به ویژه سونای مادون قرمز ، پوست را از داخل به خارج مرطوب می کند. این یک روش کاملاً طبیعی و فاقد مواد شیمیایی برای درمان حداکثر رطوبت پوست است. رطوبت موجود در سونا در کاهش علائم پیری نقش بسزایی دارد. آنچه به طور معمول به عنوان پوست خشک ظاهر می شود ، ناگهان با گرما و رطوبت تزریق می شود.

تحریک کاهش می یابد

بسیاری از ما پوست مختلط داریم. آنچه برای مرطوب سازی یک منطقه نیاز داریم می تواند باعث تحریک منطقه دیگر شود. تحریک همچنین می تواند در پوست خشک و کدر ایجاد شود. یک سونا به آرامی پوست شما را تمیز می کند ، حتی بیش از یک ماده مرطوب کننده ملایم. تحریک در سونا، بدون از بین بردن روغنهای سالم طبیعی کاهش می یابد.

یک جوان کننده

یک سونا مادون قرمز بیش از یک اتاق بخار یا یک سونا سنتی به عنوان یک جوان کننده عمل می کند. گرمای مادون قرمز به عمق پوست نفوذ می کند، فعالیت سلولی و روند جوان سازی را تسریع می کند. در این روش، سلول های مرده و قدیمی از بین می روند و سلول های جدید تولید می شوند، این به معنای پوست سالم و جدید است.

کلاژن را تحریک می کند

کلاژن به پوست ما مقداری تحرک و جهش می دهد. با افزایش سن ، تولید کلاژن با سرعت سریع شروع به کند شدن می کند. هنگامی که از سونا استفاده می کنید ، کلاژن را تحریک می کنید و شروع به عقب نگه داشتن زمان می کنید.

پوست را جوان نگه می دارد

پوست شما مانند هر اندام دیگری سیستمی دارد که بر روی آن کار می کند. سونا باعث ایجاد کارآیی در بدن می شود و به سیستم های بدن اجازه می دهد عملکرد موثرتری داشته باشند. استفاده منظم از سونا باعث ایجاد پوستی کارآمد می شود که تنفس می کند و  پوست شما را جوان نگه می دارد. اگر روی ظاهر جوانتر متمرکز هستید ، باید عملکرد پوست خود را مانند جوانی حفظ کنید.

آسیب UV را معکوس می کند

اگرچه این اثر هنوز در حال بررسی است ، اما در برخی موارد ، مردم با دیدن پوست آسیب دیده از طریق اشعه ماورا بنفش شاهد از بین بردن نوع سوختگی ، محو شدن و علائم پیری در میان افرادی هستند که بیش از حد معمول در معرض نور خورشید هستند.

گردش خون را افزایش می دهد

افزایش گردش خون برای آوردن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به سطح پوست یک ضرورت است. همانطور که وارد سونا می شوید ، گردش خون به همان روشی که ورزش های قلبی عروقی متوسط ​​تا شدید را القا می کند ، افزایش می یابد. این به این معنی است که عناصر طبیعی بیشتری به پوست آورده شده و به شما کمک می کند تا از احساسی کارآمد ، روشن و سرزنده پشتیبانی کنید.

بدن سالم پوست سالم است

سونا سیستم داخلی را درگیر می کند که به سم زدایی بدن، تصفیه و تقویت اندام ها و سیستم های داخلی و غیره کمک می کند. استفاده از سونا 4 الی 7 بار در هفته باعث می شود بدن سالمتری داشته باشید. این امر درخشندگی و رنگ پوست شما را نشان می دهد. این به معنای ظاهر جوانتر و محافظت بیشتر در برابر عناصری است که سعی در از بین بردن آن دارند.

ضد چروک است

افزایش رطوبت و چگونگی گرما در اطراف پوست به طور کامل می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند. سونا به دلیل توانایی در کاهش رشد چین و چروک و کمک به صاف تر و یکنواخت تر شدن پوست ،اثرات ضد چروک هم دارد.

سم زدایی

سونا دارای اثر سم زدایی است و سموم ناسالم دفن شده در اعماق پوست را از بین می برد. همه ما مقدار زیادی سموم را در بدن حمل می کنیم که با اکثر آنها از طریق کبد مقابله می شود. متأسفانه ، در محیط فعلی ، ما سموم بیشتری را از میزان کبد دریافت می کنیم و پاسخ این است که آنها در بافت ما ته نشین می شوند. وقتی سونا می کنید ، عرق می کنید و سمومی از بدن خارج می شود که در غیر این صورت نمی توانید آنها را بیرون بیاورید.

شما عرق می کنید

همانطور که اشاره کردیم ، هنگام تعریق ، سم زدایی می کنید. هر چند نه تنها این ، بلکه تعریق بقایای و آلودگی های پوست را پاک می کند. این ماده باعث مسدود شدن منافذ پوستی می شود و باعث از بین رفتن همه روغن ها می شود تا پس از آن یا هنگام شستشو، زیر دوش پاک شوید. نیازی به لایه برداری و شستشوی صورت نیست. یک سونا به طور طبیعی پوست را لایه برداری کرده و شستشو می دهد.

صورت صاف تر و جوان تر

هنگامی که روغن ها ، آلودگی ها و مواد زائد را که گرفتگی منافذ پوست شما را از بین می برد ، چهره ای نرم و جوان به نظر می رسد. این اتفاق بعد از یک جلسه اتفاق نمی افتد بلکه بعد از چند جلسه در طول هفته اتفاق می افتد. سپس ، بعد از چند ماه ، اختلاف حتی بیشتر محسوس می شود.

شکست کمتر

اگر از آکنه ، جوش های سرسیاه یا جوش رنج می برید ، سونا به هر سه کمک می کند. به همین ترتیب شکستگی را تجربه نخواهید کرد. برای بعضی ها به طور کامل ناپدید می شوند و برای برخی دیگر دفعات کمتری دارند. این ممکن است یک مسئله پیری زیاد نباشد ، اما نکته ای است که ذکر آن را ضروری می کند. بدون توجه به سن ، حداقل ضربه بر روی پوست منجر به ظاهر جوانتر می شود.

الهام بخش تغییرات در سطح سلولی

اعمال گرما از یک سونا مادون قرمز ، سونا سنتی یا اتاق بخار در واقع باعث تغییر ترکیب بدن در سطح سلولی می شود. سلول ها در برابر گرما مقاوم تر ، قوی تر و در مجموع از سلامت بیشتری برخوردار می شوند. نتیجه این امر این است که نهایتا پوست در سطح سلولی سرزنده تر و سالم تر به نظر می رسد.

جای زخم را صاف می کند

نقص های پوستی مانند زخم برای زندگی بسیار دشوار است. هیچ چیز واقعاً نمی تواند آنها را بپوشاند یا پنهان کند. آنها همیشه روی پوست ما هستند. همانطور که گفته شد ، استفاده از سونا می تواند کمک کند. این به هیچ وجه گلوله جادویی نیست اما فرصتی است که می توانید پوست خود را به ابزاری دیگر مجهز کنید که می تواند برای کاهش ظاهر زخم یا نقایص مشابه استفاده کند. سالم و جوان تر به نظر برسید و احساس شادابی کنید.

چرا از سونا استفاده می کنیم؟

سونا درمانی باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن از جمله ریشه موها شده و خاصیت ارتجاعی رگ ها را افزایش می دهد. آرامش و ریلکس بودن، گام اول در درمان تمامی بیماری ها است.سونا بدن را قادر می سازد بیشتر استراحت و خود را برای درمان و بازسازی آماده نماید. یکی از علل دخیل در ریزش مو داشتن استرس زیاد می باشد و سونا درمانی کمک شایانی به آرام سازی سیستم اعصاب مرکزی می نماید. سایر مزایای سونا درمانی شامل: کاهش درد مفاصل و عضلات، کمک به بهبود بیماری های پوستی و … می باشد. همچنین سونا با اتساع عروق خونی و افزایش گردش خون درد را تسکین می دهد. سونای بخار بهترین درمان برای مشکلات تنفسی از قبیل: برونشیت، لارنژیت، سینوزیت و تنگی نفس می باشد. سونا موجب افزایش انعطاف پذیری مفاصل و عروق خونی بدن می شود. می تواند با سونا فشار خون بالا را درمان کرد و برای تسکین تنش، استرس و خستگی جسمی و روحی سونا توصیه می شود. شل کردن عضلات و رفع گرفتگی عضلات از فواید سونا است. تنظیم و کنترل وزن فعلی و بهبود کیفیت خواب.ئ تعریق یکی از مکانیسم هایی است که بدن توسط آن سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند. تعریق در سونا سبب دفع سموم: سدیم، نیکوتین، کلسترول، فلزات سنگین (کادمیوم، سرب، جیوه، روی …)، اوره و اسید لاکتیک می شود. در واقع سونا یک شیوه سم زدایی بسیار کارآمد است. سونا با القای حالت تب مصنوعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در مقابل هجوم ویروس ها و باکتری ها افزایش می دهد.

 

فواید سونا برای پوست و بدن انسان

 

درنتیجه

استفاده از سونا در سلامت پوست و سیستم گردش خون بدن و داشتن احساس خوش آیند کمک می کند. اما در این بین استفاده از سونا برای این افراد مضر می باشد.

  • افرادی که دچار مشکلات قلبی بوده یا از ناراحتی های ریوی رنج می برند باید پیش از رفتن به سونا با پزشک خود مشورت کنند.
  • مبتلایان به صرع و دیابت مجاز به استفاده از سونا نمی باشند.
  • کودکان زیر ۴ سال از آنجایی که سیستم لنفاوی بدنشان بطور کامل رشد و تکامل نیافته نباید به سونا بروند.

شما می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز جهت سونا که می خواهید در خانه داشته باشید یا در کنار استخرتان نیاز به سونا دارید را در دیجی پول مارکت (ساینا تصفیه آریا) جست و جو کنید و از بهترین تجهیزات سونا بهره بگیرید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت