شماره تماس : 58925000-021

محوطه سازی فضای استخر

بازدید: 2,615 بازدید
محوطه سازی فضای استخر
Rate this post

محوطه سازی استخر

نگهداری استخر یک مسئولیت اساسی است زیرا مراقبت های روزمره باعث افزایش طول عمر استخر و تجهیزات استخر می شود. در بعضی مواقع ، استخرداران ممکن است مجبور شوند با اجرای پروژه های جدید محوطه سازی ، فضای حیاط خانه خود را تقویت کنند. محوطه سازی فضای بیرونی استخر را زیبا و روحیه ای شاد و سرحال را برای خانواده و میهمانان فراهم می کند. ما در حال صحبت کردن در مورد غذاخوری در فضای باز و مکانهای تفریحی ، ویژگی های آتش نشانی ، مواد افزودنی استخر و مسیرهای پیاده روی هستیم. یک فضای زندگی در فضای باز که به طرز ماهرانه ای طراحی شده و با ویژگی های بی عیب و نقص مونتاژ می شود، به دارندگان استخر امکان استفاده بهتر از یک حیاط خلوت اختصاصی در حیاط پشتی را می دهد. ایده ها و نکاتی در محوطه سازی فضای استخر در ادامه بیان شده است که می تواند باعث زیبایی و ایمنی استخر و اطراف استخر شود.

ایمن سازی استخر برای کودکان

پروتکل های ایمنی همیشه باید تمرکز اصلی برای هر صاحب استخر باشد. به همین دلیل، صاحبان خانه به ویژه اگر در خانه کودک و حیوانات خانگی دارند، باید اطراف استخر خود را حصارکشی کنند. به این ترتیب ، دارندگان استخر می توانند خیال خود را راحت کنند و بدانند کودکان حتی با نظارت محدود نیز در امنیت خواهند بود. بعلاوه، مالکان خانه هر زمان که ممکن باشد از مزایای روزمره و هشدارهای استخر بهره مند می شوند. این پیشرفت تضمین می کند که دارندگان استخر آخرین فن آوری را در اقدامات ایمنی دارند. علاوه بر افزودن حفاظت در اطراف استخر، صاحبان خانه باید به سطوح نگاه کنند و سطوح را بدون لغزش نمایند تا از لغزش کودکان و آسیب های ناشی از لغزش جلوگیری کنند. به عنوان مثال، سطوح ساخته شده با کاشی یا سنگ هنوز هم می توانند جلوه زیبایی داشته باشند در حالی که یک منطقه امن برای چلپ چلوپ کودکان وجود دارد.

کاشت چمن در اطراف استخر

اگرچه کاشت چمن در اطراف استخر ایده بسیار خوبی به نظر می رسد، اما از نظر تئوری، انجام این کار می تواند به استخر آسیب برساند که زیبایی آن را به آرامی از بین می برد. چمن همچنین خواستار نگهداری مداوم می شود، و باعث می شود که بریده های چمن در آب استخر بلغزد. با این وجود، بعضی از علف های زینتی به دلیل اینکه ریزش زیادی ندارند و همچنین نگهداری زیادی نیاز ندارند، می توانند انتخاب مناسبی باشند، زیرا بدون نیاز به نگهداری مداوم، جلوه ای شاداب را به استخر شما می دهند. چمن های زینتی می توانند از نظر نگهداری کم و از نظر بصری در مجاورت استخرها چشمگیر باشند. این نوع چمن ها چمنزارهایی نیستند که شما ممکن است با آنها آشنا باشید. برخی از چمن های زینتی عبارتند از:

  • چمن دم زرد (Alopecurus pratensis ‘Aureus’)
  • نی غول پیکر (Arundo donax)
  • بامبو (برخی از انواع ، می تواند مهاجم باشد)
  • بادرنجبویه (Cymbopogon citratus)
  • گل آبی (Festuca glauca)
  • چمن چشمه (Pennisetum setaceum ‘Rubrum’)
  • چمن پر (Stipa)
  • راش (جونکوس)
  • چمن کره ای (زوسیا)
  • فرمیم

محوطه سازی فضای استخر

کاشت گیاهان خاص در اطراف استخر

کاشت گیاهان خاص در اطراف استخر به استخر و حیاط شما جلوه ای خاص میدهد. ترتیب قرار گیری گیاهان در اطراف استخر و حیاط شما، آنرا به مکانی برگزیده برای پذیرایی از میهمانان تبدیل می کند. کاشت گیاهان خاص در اطراف استخر می تواند مناطق استخر شما را بدون در نظر گرفتن سبک و طراحی زیبا کند.  برخی از گیاهان و درختان به احتمال زیاد سبب ریزش و جذب انبوهی از برگها و شاخه های خشک و حشرات آزار دهنده می شوند. یک منطقه استخر با ریزش برگ ها و خاشاک و حشرات زیاد برای شناگران و استفاده کنندگان استخر، جذاب نیست و به راحتی باعث تحریک پوست می شود. بوته هایی مانند ریش بطری و ریشه بوگنویلا بزرگ می شوند و می توانند گسترش یابند که فضای بیشتری را اشغال می کند. همچنین گیاهانی مانند آزالیا در بهار زیبا هستند، اما می توانند اجسام زیادی را به استخر وارد کنند. متأسفانه، این درختچه می تواند ریزش زیادی نیز داشته باشد که به نگهداری مداوم نیاز دارد. به همین ترتیب، احساس می کنیم این نوع گیاهان در جلوی خانه بهتر کار می کنند، جایی که می توانند از آب شفاف استخر شما دور شوند. در زیر برخی از این گیاهان را برایتان نام می بریم:

  • کاشت ساکالنت نزدیک استخر

ساکالنت ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و با گیاهان دیگر در حیاط جلو و عقب ترکیب می شوند. این بدان معناست که می توان آنها را در کنار استخر در حال رشد یافت ، جایی که آنها می توانند گیاهان پایه همیشه سبز (یا هر رنگی باشند)، دارای شکل مجسمه ای و مقاوم باشند. فقط مطمئن شوید که ساکالنت هایی که کنار استخرها و آبگرم کاشته شده اند، خار ندارند، زیرا ممکن است پوست کودکان و شناگران در معرض خطر هستند.
بسیاری از ساکالنت ها خار ندارند، یا اگر داشته باشند، بسیار کوچک هستند. برخی از بهترین ساکولنت ها برای محوطه سازی استخر عبارتند از:

  • آئونیوم
  • آپتنیا کوردیفولیا
  • کراسولا
  • کالانچو
  • گیاهان مناطق خشکسالی در اطراف استخر

اگر در آب و هوای خشک یا منطقه ای که با خشکسالی مواجه است، زندگی می کنید، گیاهانی را در نظر بگیرید که در برابر خشکی مقاوم باشند. بسیاری از گیاهان نسبت به خشکی مقاوم هستند، به خصوص پس از یک سال ریشه زدن در زمین با آبیاری منظم مقاومتر می شوند.

  • گیاهان خوشبو در اطراف استخر

هیچ چیز بو و رایحه ای بهتر و دوست داشتنی تر از خود طبیعت ندارد. در حوالی استخر، پاسیو و مسیر رفت و آمد گیاهان خوشبویی مانند انگور، بوته ها و درختان با رایحه شیرین بکارید. برخی از گیاهان در ساعت شب خوشبوتر هستند. بسیاری از درختچه های گلدار، انگور و حتی کاکتوس رایحه هایی دارند که نمی توانید آن را در یک عطر یا شمع بگیرید. به همین دلیل است که هیچ چیز نمی تواند در باغ یک چیز واقعی را شکست دهد.

  • گیاهان گرمسیری در اطراف استخر

استخری با محوطه سازی گرمسیری، ایده آل بسیاری از صاحبان خانها و استخرداران است. گیاهان گرمسیری، مانند گل مینا برای هر منطقه ای، رنگی جذاب ارائه می دهند. اگر آب و هوا اجازه دهد، منطقه استخر با افزودن گیاهان گرمسیری مانند نخل، زنجبیل یا سایر موارد عجیب و غریب می تواند گرمسیرتر به نظر برسد. گیاهان گرمسیری به دلیل رنگ زنده و رایحه های سبک ایده بسیار خوبی هستند. این دو ویژگی مهم به گیاهان گرمسیری کمک می کند تا حیوانات کنجکاو – مانند سنجاب ها – از آسیب رساندن به این گیاهان جلوگیری کنند. علاوه بر این، گیاهانی مانند چمن سیتروللا و نعناع رایحه قوی دارند و از کودکان در برابر پشه های آزار دهنده محافظت می کنند ، زیرا آنها به عنوان مواد دافع پشه طبیعی عمل می کنند. گیاهان با ظاهری عجیب و غریب برای کاشت در اطراف استخر عبارتند از:

  • هبیسکوس
  • نخل ها
  • پاپیروس

با توجه به ارتفاع و عرض نهایی رشد ، درختانی را که نزدیک استخر شنا رشد می کنند با دقت انتخاب کنید. در حالی که درختان بالقوه را در نظر می گیرید، به دنبال درختانی بگردید که با ریختن برگها، گلها یا میوه هایشان باعث ایجاد آشفتگی نشوند.

  • کاشت کاکتوس در اطراف استخر

کاکتوس ها و بوته ها زیبایی لذت بخشی را ارائه می دهند که می توانید هنگام استراحت در کنار استخر از آن لذت ببرید. کاکتوس می تواند در کنار استخر در مناطق کویری قابل توجه و طبیعی باشد. آنها را در تختخوابهای بلند شده یا ظروف کاملاً دور از استخر و مرکز فعالیت بکارید. این علاوه بر این، تمام این گیاهان پر جنب و جوش می توانند به ایجاد یک باغ زیبا و متنوع کمک کنند که هم خانواده و هم دوستانتان بتوانند از آن در تمام طول فصل لذت ببرند!

محوطه سازی فضای استخرمحوطه سازی مدیترانه ای در اطراف استخر

درختان پیچ در پیچ مانند، درختان انگور از دیوارها بالا می روند و راه خود را از میان نرده ها و حصارها پیدا می کنند. بیشتر آنها سریع رشد کرده و می توانند به سرعت به ایجاد نوعی سقف به محافظت از حریم خصوصی در حوضچه استخر کمک کنند یا می توانند به عنوان سقف زندگی در قوس ها و آلاچیق ها تبدیل شوند. درختان و بوته های انگوری که توصیه می شود در محیط استخر کاشته شود عبارتند از:

  • گل گل
  • کارولینا جسامین
  • یاس
  • انگور شیپور

طراحی و ساخت مبلمان در محوطه استخر

یک سالن استراحت به جلوه باشکوه استخر شما افزوده است. یک اتاق استراحت برای حضور مهمانان، می تواند برای کسانی که بعد از یک روز طولانی کار می کنند یک نقطه داغ آرامش بخش باشد. هر کسی که نیاز به تفریح ​​داشته باشد می تواند در یک استخر طراوت غواصی کند و برای چند ساعت آفتاب تابستان را خیس کند. سالن های استراحت می توانند در مهمانی های استخر با دوستان و خانواده بسیار راحت باشند و حتی در باربیکیوها یا حتی میهمانی های کوچک بچه ها نیز کار کنند. ایجاد فضاهای سرگرم کننده ممکن است زمان بر باشد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را دارد، در نتیجه پاسیوی حیاط خانه خود را به فضایی مناسب برای پذیرایی از دوستان، خانواده و فرزندان تبدیل می کنید.

ساخت تندیس در محوطه استخر

نقطه کانونی در محیط استخر، مجسمه سازی آن است. از آلاچیق ها گرفته تا مسیرهای سنگی روستایی، مناظر طبیعی به همان اندازه که گیاهان می توانند منظره استخر شما را زیبا می کنند، زیبایی محوطه استخر را بهبود می بخشد. اگر غالباً از میهمانان پذیرایی می کنید ، ممکن است بخواهید یک فضای زندگی در فضای باز مانند یک عرشه استخر یا پاسیو ایجاد کنید. همچنین ممکن است محوطه سازی استخر درون زمین خود را حول یک قطعه شروع کننده مانند مجسمه یا آب نما قرار دهید. یک آبشار با سنگ طبیعی، استخر حیاط خلوت را به یک غار در طبیعت تبدیل می کند. برای داشتن ظاهری طبیعی تر، استخر خود را با تخته سنگ ها و سنگ های رودخانه احاطه کنید. آنها را با یک چشمه حباب دار یا یک آبشار ساده تکمیل کنید تا به استخر خود احساس آرامش یک چشمه کوهستانی دهید. اگر استخری به شکل هندسی دارید، سنگفرش ها می توانند لوازم جانبی عالی برای ایجاد یک طرح منظره مدرن با خطوط تمیز و ظاهری مینیمالیستی باشند.

روشنایی در محوطه استخر و نشیمنگاه

چراغ های آویزان بر روی استخر و محل نشستن یک مکان دنج ایجاد می کند. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، حتی پس از غروب نیز ممکن است بخواهید از استخر لذت ببرید. بنابراین وجود نورپردازی و روشنایی در استخر زیبایی های استخر را دو چندان می کند. بهترین نورپردازی برای استخر شما به موضوع منظره شما بستگی دارد. اگر طراحی شما از گیاهان گرمسیری برخوردار است، ممکن است آنها را با مشعل های tiki زیبا کنید. به دنبال ظاهری نرمتر و عاشقانه تر می روید؟ رشته ای از چراغ ها را از پاسیوی استخر خود یا از میان درختانی که بیش از حد آویزان شده اند آویزان کنید. برای چیزی که در طول روز کمتر به چشم می آید، می توانید چراغ های کوچک خورشیدی را در اطراف محیط استخر نصب کنید.

استفاده از ماسه در اطراف استخر

پیمانکاران اغلب از شن و ماسه برای پر کردن استخرها استفاده می کنند، اما در شرایط خاص در صورت خیس شدن بیش از حد، می تواند مسائلی مانند برآمدگی دیواره را ایجاد کند. اگر خاکی دارید که آب زیادی در آن نگهداری می شود، ممکن است بخواهید سنگ ریزه یا جایگزین دیگری برای پر کردن مواد را در نظر بگیرید. اگر می خواهید در اطراف استخر خود از ماسه برای تزئین استفاده کنید، بخاطر داشته باشید که افزودن ماسه به خاک می تواند آن را برای برخی گیاهان غیرقابل سکونت کند. همچنین می تواند در داخل استخر و بیرون نامرتب شود. مگر اینکه واقعاً قلب خود را در یک محیط استخر مانند ساحل قرار داده باشید، استفاده از شن و ماسه ارزش آن را ندارد.

نهایتا

با کمک تیم طراحی دیجی پول مارکت (ساینا تصفیه آریا) استخر شما به یک مکان آرام و لذت بخش برای شما و مهمانانتان در هر سنی تبدیل می شود. ما می توانیم دوردست ترین رویاهای شما در داشتن محوطه زیبا در استخر را به واقیعیت تبدیل کنیم. با استفاده از این ایده ها و نکات مربوط به طراحی چشم انداز، می توانید استخر درون زمین خود را از خیره کننده به چشمگیر تبدیل کنید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت