شماره تماس : 58925000-021

از بین بردن جلبک استخر

بازدید: 3,369 بازدید
از بین بردن جلبک استخر
Rate this post

اگر استخر شما دچار مشکل جلبک شود ، باید بدانید که با استفاده از تجهیزات استخر از جمله ، کلرزن استخر و مواد ضدعفونی کننده و مواد شیمیایی معمولی از بین نمی رود. در استخرهای روباز با تابش ا،تاب در استخر و گرمتر شدن ، جلبک ها در سراسر استخر پخش می شود. زمانی که شما متوجه وجود جلبک های ریزی در اطراف لبه ها و پله های استخر می شوید ، می توانید از آنها چشم پوشی کنید، اما اگر برای از بین بردن جلبک استخر در این مراحل اقدامی نکنید و جلوی رشد آنها را نگیرید، می تواند به سرعت به مشکلی بزرگ تبدیل شود.

جلبک استخر چیست ؟

بقایای گیاهان و یا هر خاکی ، حاوی جلبک سیانو باکتری می باشد، که توسط باد ، انسان و غیره می تواند به آب استخر وارد شود. بنابراین جلبک همیشه در استخر وجود دارد، اما این جلبک ها تحت شرایط خاصی ، شکوفا شده و در استخر مشاهده می شوند. عواملی که می تواند باعث شکوفا شدن جلبک در آب استخر شما شود ، فیلتراسیون نامناسب و ناکافی برای سایز استخر است و یا استخر گردش آب کافی ندارد و همچنین سطح کلر آب پائین و یا ناسازگار است.

گردش نامناسب آب همراه با نقاط مرده یا عدم تعادل استخر در مواد شیمیایی استخر ، دو عامل اساسی در رشد جلبک در استخر می باشد. هر یک از این عوامل می تواند باعث شکوفایی جلبک استخر شود که در سراسر استخر شما پخش می شود. اگر هوا گرم و آفتابی است، می توانید در عرض چند ساعت یک آلودگی کامل داشته باشید. جلبک کش یک راه موثر برای کمک به فیلتراسیون، بهداشت و گردش آب و خلاص شدن از شر رشد جلبک های سیاه، سبز یا زرد است. برای از بین بردن جلبک استخر ، با توجه به نوع و رنگ جلبک ، روش های مختلفی وجود دارد.

از بین بردن جلبک استخر

انواع متداول جلبک استخر

اگرچه بیش از 20000 نوع جلبک وجود دارد و شما می توانید آنها را بر اساس رنگ تقسیم کنید.اما چهار دسته کلی وجود دارد که می توانید از آنها برای شناسایی جلبک ها در استخر خود استفاده کنید.

  • جلبک سیاه 

حذف جلبک سیاه از استخر شما ، به محض ماندگار شون، به‌طور فوق‌العاده‌ای دشوار است. جلبک سیاه ، دارای یک لایه محافظ بادوام است که شستشوی آن را دشوار می کند و ریشه های قوی ، آن را به دیواره های استخر شما متصل می کند. ریشه ها در کاشی یا دوغاب شما رشد می کنند و برای از بین بردن آن باید تمام ریشه را بردارید. جلبک سیاه از نظر ظاهری دارای رنگ سبز بسیار تیره با لکه های سیاه است.

  • جلبک سبز

جلبک سبز ، یکی از رایج ترین انواع جلبک است که هر صاحب استخری با آن آسنا است. مشکلات فیلتراسیون یا آب گل آلود می تواند باعث رشد جلبک های سبز شده که به دیواره ها چسبیده یا در آب شناور می شود. وجود جلبک سبز به شما یک استخر سبز می دهد. شما می توانید آن را به صورت ورقه های جلبک استخر یا نقاط کوچک شناور در آب خود ببینید و می تواند لجن سبزی را تشکیل دهد.

  • جلبک صورتی

جلبک صورتی در واقع باکتری است که به صورت رگه ای یا نقطه ای ظاهر می شود و در گوشه ها و شکاف های استخر شما ظاهر می شود. خیلی آهسته رشد می کند و به احتمال زیاد کل استخر شما را نمی گیرد. در استخرهایی با فیلتراسیون بد بهترین عملکرد را دارد و به هر سطح صافی مانند دیوارها یا تجهیزات استخر می چسبد. برای از بین بردن جلبک استخر ، باید سطح کلر را در استخر خود افزایش دهید و شوک وارد کنید.

  • جلبک زرد

جلبک زرد دوست دارد در مناطق سایه دار به دیوارهای استخر شما بچسبد و خلاص شدن از شر آن دشوار است و به صورت ورقه ای شکل می گیرد. می‌توانید هفته‌ها تلاش کنید تا از شر آن خلاص شوید، زیرا آلوده کردن مجدد استخر بسیار آسان است. جلبک های کوچک می توانند به اسباب بازی های استخر، تجهیزات نظافتی یا داخل فیلتر استخر بچسبند و همچنین در برابر کلر مقاوم هستند.

 

از بین بردن جلبک استخر

 

دلایل به وجود آمدن جلبک استخر

هنگامی که جلبک ها وارد آب استخر شما می شوند، اگر نیترات، مواد شیمیایی نامتعادل، دمای گرم، نور خورشید، دی اکسید کربن یا فسفات دارید، می توانند باعث ایجاد جلبک شوند. گردش ضعیف آب، فیلتراسیون ضعیف و ضدعفونی نکردن استخر نیز به رشد سریع جلبک کمک می کند. وقتی هوا آفتابی و گرم می شود، هاگ جلبک ها ، دی اکسید کربن موجود را می گیرد و اکسیژن پس می دهد تا محیط رشد عالی را برای جلبک ایجاد کنند. جلبک ها برای رشد به غذا نیاز دارند و به دلیل آلاینده ها و گرد و غبار در استخر شما از آنها تغذیه می کنند، همچنین آنها می توانند از جلبک های مرده استخر نیز تغذیه کنند.

روش های از بین بردن جلبک استخر

روش های از بین بردن جلبک استخر عبارتند از :

  • شوک کلر زنی در آب استخر

هنگامی که رنگ آب استخر سبز می شود و یا اینکه توده های جلبک در آب استخر دیده می شود،این نشان دهنده این است که در آب استخر به میزان کافی کلر وجود ندارد. در نتیجه برای افزایش کلر آب از روش کلر زنی برای از بین بردن جلبک استخر استفاده می شود. مدت زمان لازم برای شوک کلر زنی یک الی سه روز تخمین زده می شود. در صورتی که میزان جلبک های تشکیل شده در استخر زیاد باشد و آلودگی آب زیاد باشد، زمان لازم برای شوک الکتریکی یک هفته به طول می انجامد.

  • بهبود گردش آب در استخر

اگر گردش آب در استخر را بهبود ببخشیم در نتیجه تمام نقاطی که دارای جلبک می باشد،پوشیده می شود. اگر جلبک در یک نقطه از استخر مشاهده شود و تمام استخر را پوشش ندهد،نشان دهنده این است که در استخر نقاط مرده و بدون گردش آب وجود دارد. در این صورت جت ورودی آب استخر را بررسی کنید. ورودی آب در جت ها به سمت داخل استخر باید دارای زاویه باشد تا آب در استخر حرکت حلقوی داشته باشد و نقاط بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

  • استفاده از مواد منعقد کننده

یکی از روش های سریع جلبک زدایی آب استخر، استفاده از مواد منعقد کننده مانند زاج می باشد. بعد از استفاده از منعقد کننده آب استخر قابل استفاده نیست و باید کلر زن استخر را برای ضدعفونی کردن و آماده کردن آب استخر استفاده کرد. مواد منعقد کننده،باعث چسبیدن جلبک ها به یکدیگر شده و در کف استخر ته نشین می شوند و به این روش می توان جلبک ها را از استخر تخلیه کرد. دقت کنید تا زمانی که میزان کلر و ph آب استخر به سطح استاندارد برسد در آن شنا نکنید.

  • استفاده از ضد جلبک

مواد ضد جلبک ، کات کبود و سایر مواد شیمیایی ، باعث از بین رفتن جلبک استخر می شوند. اما این روش دارای هزینه بالایی است و باید نکاتی را هم رعایت کرد از جمله:

  • توان مواد ضد جلبک در از بین بردن جلبک متفاوت است.اگر جلبک موجود در استخر زیاد باشد و یا سیاه رنگ شده باشد،باید از ضد جلبک هایی با توان بالا استفاده کرد و برای خرید ضد جلبک مناسب حتما از فروشنده مشاوره بگیرید.
  • بعد از اضافه کردن مواد ضد جلبک به استخر،بعد از گذشت ۲۴ ساعت مواد شیمیایی دیگر را به آب اضافه کنید.
  • مواد ضد جلبک مس،دارای ترکیبات مناسبی برای از بین بردن جلبک استخر دارند و ممکن است دیوارها لکه گذاری کنند.

را ه های پیشگیری از جلبک استخر

  • کنترل و مراقبت کیفیت آب استخر

اگر به طور مرتب آب استخر کنترل و چک شود و میزان قلیایی بودن آب و ph آب بررسی شود و کلر آزاد و اسید سیانوریک آب مورد اندازه گیری قرار گیرد. مشکلات موجود سریع کشف شده و از بین می رود تا از ایجاد جلبک جلوگیری شود. آب استخر را روزانه چک کنید و در طول هفته یکبار میزان کیفیت و تعادل شیمیایی آب را بررسی و اندازه گیری کنید. کنترل سطح کلر بهترین راه برای جلوگیری از رشد سریع جلبک استخر است. تعادل آب را به درستی حفظ کنید، سیستم فیلتراسیون خود را هر روز اجرا کنید و هر هفته یکبار یک جلبک کش به آب اضافه کنید. درجه قلیائیت شما باید 100 ppm و ph باید 7.2 باشد و سطح اسید سیانوریک باید بین 30 تا 50 باشد. اینها بهترین سطوح برای جلوگیری از رشد جلبک ها در استخر هستند. کلر شما باید بین 2 تا 4 پی پی ام باشد و آب شما باید دائما در گردش باشد. مکمل های معدنی یا ازن و درمان اشعه ماوراء بنفش نیز می توانند به خوبی کار کنند.

  • استفاده از مواد ضد جلبک برای پیشگیری

یکی از روش های پیشگیری،استفاده هفتگی و با میزان کم و مشخص از مواد ضد جلبک در استخری که دارای کیفیت آب نرمال باشد،است. در این روش ، جلبک های کوچک به وجود آمده، از بین می رود و فرصت رشد و تکثیر در آب استخر را پیدا نمی کند. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این مواد، مقدار تعیین شده برای پیشگیری را در آب استخر وارد کنید، در غیر اینصورت در دیواره های استخر لکه ایجاد می شود و یا اینکه روی آب کف ایجاد می شود.

  • از بین بردن فسفات در استخر

جلبک ها از فسفات و مواد شیمیایی که در آب استخر ایجاد می شود، برای رشد خود استفاده می کنند. با استفاده از کیت فسفات هر چند وقت یکبار میزان فسفات آب را اندازه گیری کنید. در صورت بالا بودن از مواد ضد فسفات موجود در بازار برای از بین بردن آنها استفاده کنید. پس از تزریق ضد فسفات ، آب استخر را با استفاده از فیلتر،ابزار تمیز کننده و جاروی استخر به مدت ۱ تا ۲ روز تمیز کنید. بعد از آن شوک کلر زنی انجام دهید تا میزان فسفات(که باید حداکثر ۳۰۰ppm باشد)در آب استخر نرمال شود.

  • افزودن مواد شیمیایی به آب استخر

در صورت امکان، موارد زیر را به آب خود اضافه کنید:

مواد معدنی مانند مس، نقره و طلا همه مواد معدنی هستند که رشد جلبک ها را کند می کنند. شما اشکال کلات شده این مواد معدنی را دریافت خواهید کرد که مانع از لکه دار شدن دیواره ها، تجهیزات و کف استخر شما می شود. کیتین می تواند رشد جلبک ها را با پاک کردن طیف وسیعی از آلاینده هایی که جلبک ها از آب تغذیه می کنند، متوقف کند. این همچنین کارایی سیستم فیلتراسیون و ضدعفونی کننده استخر را افزایش می دهد. تترابورات پتاسیم ، این ماده شیمیایی جلبک ها را از تبدیل شدن به دی اکسید کربن به منبع غذایی که برای رشد و پخش شدن جلبک استفاده می شود، متوقف می کند.

چگونه جلبک ها را از آب استخر خود حذف کنیم؟

از بین بردن جلبک استخر ، شامل چندین جزء است. ابتدا، بررسی کنید که سیستم های بهداشتی، فیلتراسیون و گردش آب استخر شما همگی بدرستی کار می کنند. شیمی استخر خود را نیز بررسی کنید. حداقل هفته ای یکبار استخر خود را با جاروی استخر تمیز کنید ، تا زباله ها پاک شوند. می توانید یک برس بگیرید، جلبک کش را روی آب بمالید و اسکراب کنید. اگر جلبک های شناور آزاد دارید، باید به استخر خود شوک بزنید.

برای شروع، آب استخر خود را متعادل کنید تا PH شما بین 7.1 و 7.3 باشد. سیستم های فیلتراسیون و پمپ خود را بررسی کنید. شیرهای پمپ خود را تنظیم کنید و بگذارید 24 ساعت کار کند. می توانید با روشن کردن پاک کننده های استخر، جلبک ها را تحریک کنید. هر روز یک برس بر روی دیوارها و کف استخر خود بکشید و استخر خود را با جاروی استخر تمیز کنید. بکشید.

برای خلاص شدن از شر جلبک های معلق استخر ، باید آنقدر شوک اضافه کنید که آب استخر شما را به رنگ آبی/خاکستری تبدیل کند. شما به دنبال 30 پی پی ام کلر آزاد هستید و به ازای هر 10000 گالن در استخر به 2 تا 5 کیلوگرم شوک نیاز دارید. روز بعد از اینکه استخر خود را شوک زدید، سطح مواد شیمیایی را آزمایش کنید و به PH و کلر خود توجه کافی داشته باشید. اگر کلر شما کمتر از 5 پی پی ام است، باید دوباره آن را شوک زنی کنید.

برای مقابله و از بین بردن جلبک سیاه استخر ، باید جلبک ها را به اندازه کافی  بکشید تا لایه های محافظ پاره شود. انجام این کار به مواد شیمیایی کمک می کند تا در ریشه فرو رفته و آن را بکشند. تا زمانی که فقط روی دیوار است و شناور نیست، استخر را شوکه کنید. جلبک کش را اضافه کنید، بگذارید دو تا سه روز کار کند، دوباره آن را برس بزنید، هر گونه زباله را با جاروی استخر تمیز کنید و سیستم فیلتر خود را بشویید.

از بین بردن جلبک استخر

نکات از بین بردن جلبک استخر

  • میزان کلر آب استخر به خصوص در فصول گرم سال،باید اندازه گیری شود تا کاهش نیابد. زیرا نور آفتاب باعث از بین رفتن کلر آب می شود.
  • در زمستان برای جلوگیری از ورود زباله و گرد و خاک از روکش های استخری که آب از آن بتواند عبور کند استفاده کنید.
  • تا زمانی که جلبک ها از بین نرفته و میزان کلر به حد تعادل نرسیده باشد،از استخر استفاده نکنید.
  • بهتر است برای اضافه کردن مواد شیمیایی به آب،مقداری از مواد را در آب وارد کنیم و بعد از گذشت چند ساعت مابقی مواد را در آب بریزیم.با این کار عملکرد مواد شیمیایی و پارامتر های تعادل آب بهتر انجام می گیرد.
  • حتما مطمئن باشید که که فیلتر استخر تمیز باشد. زیرا جلبک های وارد شده به فیلتر باعث گرفتگی فیلتر و عدم کارایی مناسب آن می شود. هر زمانی که فشار فیلتر از ۱۰psi بیشتر از حالت عادی باشد،نسبت به تمیز کردن فیلتر اقدام کنید.

کلام پایانی

در روش هایی که برای از بین بردن جلبک استخر اشاره شد، به جز روش شوک کلر زنی مابقی روش ها سریعتر است. به این نکته توجه داشته باشید که این روش ها باعث ضد عفونی کردن کامل و مناسب استخر و رساندن آن به شرایط ایده آل برای استفاده کنندگان نمی شوند. همچنین این روش ها نسبت به شوک کلر زنی دارای هزینه های بالاتری است و همچنین عوارض مخصوص خود را دارد.

ساینا تصفیه آریا ، مفتخر است با بهره گیری از تجربیات ارزشمند و موفق در دو دهه گذشته و با دراختیار داشتن پرسنل با تجربه و مجرب و با رعایت استانداردهای کیفی با شتابی بیشتر از گذشته، جایگاه خود را در زمینه واردات و فروش تجهیزات استخر و سونا و جکوزی در کشور ارتقا دهد. در همین راستا با هدف ارائه خدمات فروش و پس از فروش متناسب با نیاز مشتری اقدام به معرفی و ارائه محصولات ممتاز و با کیفیت به مشتریان گرامی نموده است. برای خرید و استعلام قیمت با شماره 58925-021 تماس بگیرید و یا به سایت digipoolmarket.com مراجعه نمائید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “از بین بردن جلبک استخر”

  1. سلام و خسته نباشید. مطلب بسیار مفیدی بود. این محصول برای استخرهای شنا تا چه اندازه موثره. برای یک استخر دنبال ضد جلبک هستم که جلبک سیاه داره و زمان زیادی توی این وضعیت بوده. ایا این محصول می تونه جلبک رو از بین ببره؟ چون خیلی مقاوم شدن و نیاز به یک ضد جلبک بسیار قوی هستش. با این شرایط خاص مقدار مصرف محصول تغییر می کنه یا نه؟ و اینکه آیا تضمینی وجود داره که حتما جلبک ها از بین برن؟ دنبال خرید ضد جلبک دیجی شیمی از سایت شما هستم و مطمئن شدن از کیفیت کار و قیمت خیلی برام اهمیت داره. ممنون میشم یه توضیحی در موردش بدین.

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون از لطفتون
      لطفا با شماره 58925-021 بخش فروش تماس بگیرید. در مورد محصولات ضد جلبک و از بین برنده جلبک و هر نوع ماده شیمیایی به طور کامل مشاوره شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت