شماره تماس : 58925000-021

انواع استخرهای شنا

بازدید: 2,556 بازدید
انواع استخرهای شنا
Rate this post

امروزه طیف گسترده ای از انواع استخرهای شنا وجود دارد که می توانید خریداری کنید. قبل از تصمیم گیری برای نوع خاصی از استخر، همیشه برای ارزیابی همه نیازهای خود وقت بگذارید. به یاد داشته باشید، شما تابستانی عالی برای خود و فرزندانتان می خواهید و هیچ راهی برای انجام این کار بهتر از نصب یک استخر کاربردی در حیاط خلوت شما وجود ندارد. استخرهای شنا سرمایه گذاری های گران قیمتی برای ملک شما هستند. بنابراین، قبل از شروع ساخت و ساز، مزایا و معایب هر نوع استخر را به دقت بسنجید.

استخر شنا

استخر شنا حوضچه ای پر از آب استخر که برای آبتنی و شنا از آن استفاده می شود. برای تصفیه آب و گرم کردن آن از تجهیزات استخری استفاده می شود. به مجموعه این دو در کنار هم استخر گفته می شود. هدف از طراحی استخرها آبتنی کردن، شنا کردن، آموزش شنا و گذراندن اوقات فراغت در استخرها می باشد. دسته بندی های مختلفی برای استخرهای شنا وجود دارد که این دسته بندی ها بر اساس معیارها و ویژگی های مختلف طراحی می شود.

انواع استخرهای شنا را می توان بر اساس نوع فعالیت استخرها دسته بندی کرد، که در هنگام طراحی با توجه به نوع استفاده از استخر، طراحی می شود. استخرهای شنا می تواند یک منظوره تنها برای انجام یک فعالیت و یا چند منظوره جهت انجام فعالیت های مختلف در نظر گرفته شود. استخرها ممکن است به صورت پیوسته و یا ناپیوسته طراحی و ساخته شوند. استخرها با توجه به مکان و نوع استفاده، به دو صورت روباز و سرپوشیده طراحی می شوند. استخرهای روباز دارای مزایایی از جمله:

  • طراحی و ساخت با هزینه کمتر
  • شرایط نگهداری راحت تر
  • داشتن شرایط محیطی مطلوب به دلیل بهره برداری از طبیعت آزاد ،گل و گیاهان و آفتاب

می باشند. اما کارایی لازم را در مقایسه با استخرهای سرپوشیده ندارد. استخرهای روباز فقط زمان کمی در طول سال استفاده می شود و در بیشتر طول سال بدون فایده است. استخرها در سایزها و اندازه های مختلف و برای استفاده کنندگان بر حسب نیاز طراحی و ساخته می شود.

نوع استخرها بر اساس ساخت

استخرهای داخل زمین

یکی از بهترین انواع استخرهای شنا برای خرید در عصر حاضر، استخر داخلی است. استخرهای درون زمینی به دلیل دوام و کارایی معروف هستند. علاوه بر این، آنها بسیار قابل تنظیم هستند. از این رو، می توانید یک طراحی استخر داخلی در سطح جهانی ایجاد کنید. قیمت استخرهای داخل زمین بسته به عوامل مختلف متفاوت است. به طور معمول، سه نوع استخر درون زمینی وجود دارد.

  • بتن
  • وینیل
  • فایبرگلاس

هر یک از این استخرها مزایا و معایب منحصر به فردی را ارائه می دهند.

استخرهای روی زمین

اگر بودجه محدودی دارید، نصب استخر روی زمین را در نظر بگیرید. استخرهای روی زمین بسیار ارزان تر از استخرهای داخلی هستند اما زیبایی و عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهند. هزینه نصب یک استخر روی زمین کمتر از استخرهای داخل زمین است. علاوه بر این، فرآیند نصب یک دوره بسیار کوتاه طول می کشد. اگرچه استخرهای روی زمین تطبیق پذیری محدودی دارند، اما همچنان می توانید آنها را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. به عنوان مثال، می توانید چندین ویژگی آب مانند جت و چراغ را به استخر اضافه کنید. مزیت دیگر استخرهای روی زمین این است که برای کودکان شما ایمن تر هستند زیرا اغلب در بالای زمین قرار دارند. با این وجود، انتظار نداشته باشید که یک استخر روی زمین همان زیبایی را به شما بدهد که یک استخر داخلی می دهد.

استخر لپ

همانطور که از نام آن پیداست، این استخرها به طور منحصر به فردی برای انجام دورهای شنا طراحی شده اند. اگر هدف اصلی از ساخت استخر شما فراهم کردن زمینه برای مسابقات شنا است، این استخر بهترین گزینه شما هستند. استخرهای لپ طولانی هستند و انتهای کم عمقی ندارند. بنابراین، آنها ممکن است بهترین نوع استخر برای شنای کودکان نباشند. شما همیشه می توانید یک استخر زیرزمینی یا بالای زمینی ایجاد کنید. بستگی به بودجه و نیاز شما دارد. استخرهای لپ برای هر کسی که عاشق شنا است عالی است. علاوه بر این، این استخرها حیاط شما را جذاب تر و کاربردی تر می کنند.

استخرهای معماری

استخرهای معماری دارای یک فرآیند پیچیده ساخت و ساز و طراحی هستند. بنابراین، اگر زمان زیادی را برای برنامه ریزی برای ساخت استخر صرف کنید، بهتر است. عموماً معماران وظیفه طراحی استخرهای معماری را بر عهده دارند. این استخرها به گونه ای منحصر به فرد طراحی شده اند تا با فضای حیاط اطراف هماهنگی داشته باشند. اغلب اوقات، انواع استخرهای شنا ، معماری بسیار پرهزینه هستند. با این وجود، آنها به دلیل ویژگی های زیبایی شناختی استثنایی خود، ارزش پولی را که برای آنها هزینه می شود را دارند.

استخرهای بی نهایت

اگر می خواهید یک طراحی استخر در کلاس جهانی بسازید، ساخت یک استخر بی نهایت یا ایندکس پول را در نظر بگیرید. استخرهای بی نهایت معمولاً دارای یک لبه ناپدید کننده در یک طرف هستند. به نوبه خود، همیشه به نظر می رسد که لبه استخر در حال ادغام با افق یا بدنه آبی اطراف است. زیبایی شناسی ارائه شده توسط استخرهای لبه بی نهایت خارج از این جهان است. برای ایجاد این اثر، پیمانکاران استخر باید مطمئن شوند که دیواره استخر و سطح آب دارای ارتفاع یکسانی هستند. استخرهای بی نهایت به دلیل طراحی پیچیده بسیار پرهزینه هستند.

استخرهای طبیعی

استخرهای طبیعی از سیستم کلر برای ضدعفونی آب استخر استفاده نمی کنند. در عوض از گیاهان برای ضدعفونی کردن آب استفاده می کنند. استخرهای طبیعی سازگار با محیط زیست هستند. با این حال، آنها فضای زیادی را مصرف می کنند. این به این دلیل است که صاحبان خانه باید یک بخش از استخر را برای بازسازی کنار بگذارند. علاوه بر این، ساخت این استخرها نسبتاً پیچیده است. بنابراین، آنها دوره ساخت و ساز طولانی تری را در بر می گیرند. علاوه بر این، آنها در مقایسه با انواع دیگر استخرهای استاندارد گران تر هستند.

استخرهای آب شور

استخرهای آب شور دارای هزینه های اولیه بالایی هستند اما هزینه ها در طولانی مدت و گذر زمان پایین است. از آنجایی که آنها از کلر شیمیایی برای بهداشت استفاده نمی کنند، استفاده از آنها بسیار ایمن تر است. خوشبختانه، شما همیشه می توانید یک استخر معمولی را به یک استخر آب شور تبدیل کنید.

استخرهای غوطه وری

برخلاف همه انواع استخرهای شنا ، استخرهای غوطه ور برای اهداف شنا در نظر گرفته نشده اند. آنها بسیار کوچک هستند و همیشه سرد نگه داشته می شوند. ورزشکاران اغلب از استخرهای شنا برای خنک کردن و تسکین عضلات پس از دویدن برای مسافت های طولانی استفاده می کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها مقرون به صرفه هستند. استخرهای غوطه ور معمولاً به عنوان افزودنی به استخر بزرگتر استفاده می شوند.

استخرهای خصوصی

این استخرها کاربرد عمومی ندارند و در ساختمانهای مسکونی ساخته می شوند. صرفا برای مالک و اعضای خانواده و یا مهمانان شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

استخرهای عمومی

هر نوع استخری که با هدف درآمد زایی و یا ارائه خدمات به اکثر افراد جامعه و یا قشر خاصی از افراد جامعه طراحی و ساخته می شود، استخر عمومی گفته می شود. از جمله این استخرها می توان استخرهای عمومی با مالکیت شخصی و یا استخرهای موسسات و سازمانها و مراکز دولتی و خصوصی و موارد مشابه اشاره کرد.

استخرهای آموزشی خردسالان

این نوع از استخرها،استخرهای کم عمقی هستند که صرفا جهت استفاده و آموزش شنا به کودکان و افراد کم سن و سال طراحی می شود. استفاده بزرگسالان از این استخرها ممنوع می باشد. حضور بزرگسالان در استخرهای خردسالان  فقط به منظور مراقبت و آموزش شنا به کودکان می باشد.

استخرهای شنای تفریحی

این نوع از استخرها فقط برای مصارف تفریحی و سرگرمی می باشد و در مکانهایی از جمله هتلها،پاساژها،مراکز تفریحی عمومی و موارد مشابه ساخته می شود. در استخرهای تفریحی اندازه و ابعاد استخر دارای قوانین خاصی نیستند و تنها عمق استخر می باشد که مورد توجه قرار می گیرد. این استخرها با هدف تفریح و سرگرمی در اشکال گوناگونی ساخته و طراحی می گردد.

استخرهای سرسره دار

استخر سرسره دار استخری است که دارای یک یا چند سرسره معمولی با شیب تند به اضافه تجهیزات مربوط به گردش آب و عملیات شیمیایی مخصوص خود می باشد. استخرهای شنای سرسره دار همان ضوابط طراحی استخرهای تفریحی را داراست.

استخرهای موج ساز

این استخرها دارای شکل و طرح ویژه ایی می باشد و در آنها از یک سیستم موج ساز برای ایجاد موج مصنوعی استفاده می شود.

استخرهای شنای حرفه ای و مسابقات

این استخرها برای انجام مسابقات حرفه ای شنا در سطح ملی و بین المللی کاربرد دارد. به دلیل ضوابط خاص طراحی که در این نوع استخرها باید رعایت شود و بر اساس آنها طراحی گردد،نمی توان از این نوع استخرها برای سایر مسابقات ورزش های آبی استفاده کرد.

استخر شیرجه

از زیباترین و مهیج ترین ورزشهای آبی ورزش شیرجه می باشد. این نوع از ورزش آبی بسیار تخصصی و استثنایی است. در این ورزش شناگران از روی سکوهای ثابت و یا تخته های متحرک شیرجه،که در فاصله ۱ تا ۱۰ متری از سطح قرار دارند به درون آب شیرجه می زنند. در ورزش شیرجه به دلیل پرش از روی سکو و یا تخته های شیرجه،ورزشکاران نیاز به فضایی بزرگ و ایمن و تخصصی دارند.

استخرهای چند منظوره

استخرهای مسابقات شنای حرفه ای را می توان به گونه ای طراحی کرد که بتوان سایر ورزشهای آبی را نیز در آنها برگزار کرد. با رعایت عمق و شیب مجاز در کف استخر و بهره گیری از تقسیم کننده های شناور،قابلیت بسیار خوبی برای افزایش کارایی و تبدیل به استخرهای چند منظوره فراهم می گردد.

استخرهای آب گرم(طبیعی)

این استخرها با هدف درمانی و ایجاد آرامش طراحی می شود. در این استخرها از امکاناتی مانند پاشش سیکلی آب،آب گرم،آب سرد،حمام آب معدنی،سیستم تزریق هوا درون آب،ایجاد حباب و … استفاده می شود. استخرهای آب گرم طبیعی دارای عمق کمی است و برای شنا کردن و شیرجه زدن مناسب نمی باشد.

استخرهای معلولان

در طراحی و ساخت این استخرها باید دقت زیادی شود و ضوابط طراحی استخر رعایت شود تا افراد معلول و ناتوان جسمی به راحتی بتوانند از استخر استفاده نمایند.

استخرهای کف متحرک

این نوع استخرها دارای یک سیستم هیدرولیک می باشد که موجب حرکت کف استخر می شود. این سیستم کف استخر را بالا آورده و از طریق پاشش آب استخر را تمیز می کند. این استخرها عموما چند منظوره بوده و برای استفاده افراد ناتوان جسمی کاربرد دارد.

استخرهای واترپلو

استخرهای واترپلو برای مسابقات رسمی و غیر رسمی واترپلو طراحی می شود. این استخرها اصولا سرپوشیده می باشد.

استخرهای غواصی

به دلیل شرایط تمرینی خاصی که ورزش غواصی دارد،استخرهای غواصی در ابعاد و اندازه های خاصی طراحی می گردد.

استخر شنای گروهی(نمایشی)

از رشته های جدید و موفق ورزشهای آبی،رشته شنای گروهی است که به صورت نمایشی برگزار می شود. به دلیل نوع ورزشی که به صورت گروهی می باشد،این استخرها دارای ابعاد خاص و متفاوتی هستند.

در پایان

استفاده از انواع استخرهای شنا ، با توجه به نیاز شما و کاربردی که می خواهید ، متفاوت می باشد. ساینا تصفیه آریا ، مفتخر است با بهره گیری از تجربیات ارزشمند و موفق در دو دهه گذشته و با دراختیار داشتن پرسنل با تجربه و مجرب و با رعایت استانداردهای کیفی با شتابی بیشتر از گذشته، جایگاه خود را در زمینه واردات و فروش تجهیزات استخر و سونا و جکوزی در کشور ارتقا دهد. در همین راستا با هدف ارائه خدمات فروش و پس از فروش متناسب با نیاز مشتری اقدام به معرفی و ارائه محصولات ممتاز و با کیفیت به مشتریان گرامی نموده است. برای خرید و استعلام قیمت با شماره 58925000-021 تماس بگیرید و یا به سایت digipoolmarket.com مراجعه نمائید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت