شماره تماس : 58925000-021

تجهیزات استخر مناسب

بازدید: 2,182 بازدید
تجهیزات استخر مناسب
Rate this post

حفظ سلامت محیط زیست، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات، صرفه جویی در مصرف انرژی، از مزایای انتخاب تجهیزات مناسب استخر می باشد. زمانی که شما تجهیزات مناسبی را برای استخر خود خریداری می کنید، این تجهیزات استخر ، در طولانی مدت باعث حفظ سرمایه شما می شود و در هزینه های تعمیر و نگهداری صرفه جویی می کند.

تجهیزات استخر

زمانی که شما تصمیم به طراحی و ساخت استخر می کنید، باید بدانید که استخر، تنها کندن یک حفره و پر کردن آن با آب نیست، بلکه علاوه بر طراحی و یاخت استخر به صورت اصولی و استفاده از مصالح و مواد مناسب، نیاز دارید تا پس از پر کردن آب در استخر، استخ دارای آبی زلال و شفاف باشد و قطعا از داشتن استخری با آب سبز و پوشیده از جلبک راضی نخواهید بود. بنابراین نیاز دارید تا از تجهیزات استخر استفاده کنید. تجهیزات مناسب استخر که دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشد و یه صورت هوشمندانه انتخاب شو، به شما در داشتن استخری سالم و ایمن کمک خواهد کرد.تجهیزات استخر شامل دو دسته :

  • تجهیزات ضروری
  • تجهیزات جانبی

می باشد. که تجهیزات ضروری شامل سیستم تصفیه و فلتراسیون می باشد و تجهیزات غیر ضروری شامل تجهیزاتی است که به گرمایش استخر و زیبایی استخر کمک می کند. لوازم و تجهیزات مناسب استخر  در برند ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و برای انتخاب آنها باید به سایز استخر، حجم استخر، مکان استخر و بودجه ای که برای آن می خواهد صرف شود دقت کرد.از مهمترین تجهیزات بخش فیلتراسیون استخر می توان به فیلتر، پمپ، کلرزن، اسکیمر و غیره اشاره کرد. در صورت وجود سیستم گرمایشی نیز تجهیزات گرمایشی مانند پکیج گرمایشی، دیگ و مبدل حرارتی استخر و غیره از ضروریات سیستم گرمایشی خواهد بود. سایر تجهیزات مانند چراغ استخر، نردبان استخر، ازن زن استخر، رطوبت گیر استخر و غیره می تواند از تجهیزات جانبی استخر باشد که در صورت استفاده از آنها استخر زیبا شده و همچنین با توجه به مزایایی که هر یک برای استخر داردمی توان به ایمنی و سلامت آب کمک نماید. با انتخاب درست هر یک از این تجهیزات استخر شما می توانید هزینه های انرژی، نگهداری و تعمیر را کاهش دهید. در ادامه به معرفی مختصری از تجهیزات استخر مناسب می پردازیم.

پمپ استخر

پمپ استخر به عنوان قلب تپنده سیستم استخر جهت عملکردهای مختلف استفاده می شود. پمپ استخر وظیفه گردش آب استخر ، تصفیه آب استخر و همچنین مکش آب استخر به سمت فیلتر را بر عهده دارد. پمپ استخر دارای سه بخش مهم موتور، پروانه و استرینر می باشد. زمانی که پمپ استخر را روشن می کنید، موتور شروع به کار می کند و آب را به اجزای مختلف سیستم منتقل می کند. پمپ استخر برای انجام هر یک از وظایف گفته شده در بالا به مقدار متفاوتی از جریان آب نیاز دارد. برای تامین جریان آب مناسب برای هر عملیات نیاز به سرعت متفاوتی است. پمپ استخر به صورت :

  1. پمپ های تک سرعته
  2. پمپ های دو سرعته
  3. پمپ های سرعت متغیر

در بازار عرضه می شود.

  • پمپ تک سرعته : یک پمپ تک سرعته تنها با یک سرعت ثابت کار می کند و برای تمام فعالیتها و وظایف خود تنها از یک سرعت استفاده می کند. ئبه طور حتم می توان گفت این پمپ به دلیل وجود یک سرعت ثابت کمترین کارایی را دارا می باشد. استفاده از پمپ های تک سرعته به طور مشخص بیشترین مصرف انرژی را دارد و هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد.
  • پمپ دو سرعته : نوع دیگر پمپ های دو سرعته می باشد که دارای دو سرعت بالا و پایین است. این پمپ ها اگرچه دارای هزینه بیشتری نسبت به پمپ های تک سرعته می باشد، اما برای صرفه جویی در مصرف انرژی گزینه بهتری می باشد. با توجه به عملیاتی که پمپ قرار است انجام دهد شما می توانید پمپ را در حالت سرعت بالا و یا پایین قرار دهید. به عنوان مثال شما جهت انجام عملیات فیلتراسیون از سرعت پایین پمپ و جهت انجام عملیات تمیز کردن از سرعت بالای پمپ استفاده می کنید.
  • پمپ سرعت متغیر : گزینه دیگر پمپ های استخر پمپ استخر متغیر می باشد. موتورهای الکتریکی با سرعت متغیر با نرخ دقیق مورد نیاز برای هر نوع فعالیتی کار می کنند. این پمپ ها به راحتی قابل برنامه ریزی هستند و در برخی انواع این مدلها برای هر نوع عملکردی دکمه ای تعبیه شده است که می توان از آن استفاده کرد. با مصرف کمترین میزان انرژی لازم برای عملکردهای مختلف این نوع پمپ ها بهترین گزینه می باشد. اگرچه این نوع پمپ ها نسبت به دو مدل دیگر دارای قیمت بالاتری است اما ۹۰% در هزینه سالانه صرفه جویی صورت می شود.

فیلتر استخر

فیلتر در تصفیه آب استخر مهمترین نقش را دارا می باشد و با از بین بردن آلودگی های ریز و جزئی آب ، نقش مهمی را در تمیز نگه داشتن استخر شما دارند. بنابراین انتخاب تجهیزات مناسب استخر  ، از جمله . فیلترها از طریق مواد موجود در داخل فیلتر، آلودگی ها و زباله ها را جذب کرده و آنها را از بین می برد. ابتدا شاید تصور کنید که فیلترها نقشی در صرفه جویی انرژی نداشته باشند. اما توجه کنید که انرژی مورد نیاز پمپ استخر برای راه اندازی فیلتر استخر می باشد. با توجه به این نکته انتخاب نوع فیلتر برای کارآمدی و صرفه جویی انرژی مهم می شود. ۳ نوع فیلتر برای استفاده در استخر وجود دارد:

  1. فیلتر شنی استخر
  2. فیلتر دیاتومه استخر
  3. فیلتر کارتریجی استخر
  • فیلتر شنی استخر : یکی از قدیمی ترین انواع فیلترهای استخر و در عین حال کاربردی ترین انواع فیلترها فیلتر شنی استخر می باشد. این نوع فیلترها از یک سطح ریز شن و ماسه برای به دام انداختن ذرات گرد و غبار و چربی های موجود در آب و سایر ذرات ریز و معلق که با چشم قابل دیدن نمی باشد استفاده می کند. فیلترهای شنی بزرگترین مصرف کننده انرژی هستند. در این فیلترها شن و ماسه متراکم هستند و عبور آب از این شن و ماسه ها سخت است. برای عبور آب از این فیلتر ها نیاز به پمپ استخر مناسبی است تا بتواند آب را به خوبی برای فیلتر استخر به گردش درآورد. هر چه فیلتر از گرد و غبار و آلودگی پر شود، چگالی ماسه افزایش یافته و در نتیجه عبور جریان آب از فیلتر سخت تر می شود. در نتیجه موتور پمپ باید بیشتر کار کند تا بتواند به عبور جریان آب کمک کند. در فیلتر شنی نیاز به شست و شوی بکواش داریم. شست و شوی بکواش باعث کارکرد سخت تر پمپ استخر می شود، زیرا باید آب را به عقب برگشت دهد. پس از اتمام شست و شو دوباره فیلتر مجبور به شست و شو برای تنظیم مجدد بستر ماسه می شود و در نتیجه نیاز به گردش بیشتر آب می باشد. با توجه به همه این موارد باید پمپ استخر سخت تر کار کند تا بتواند به عبور جریان آب کمک کند و در نتیجه افزایش مصرف انرژی را داریم.
  • فیلتر دیاتومه استخر : عملکرد این نوع فیلترها شبیه فیلترهای شنی می باشد اما تفاوتهایی نیز دارد. مواد دیاتومه از بقایای فسیل شده موجودات دریایی میکروسکوپی تشکیل شده است که حاوی یک رسوب نرم است که پودر می شود و داخل فیلتر قرار می گیرد و مجموعه ای از شبکه ها را پوشش می دهد. در حالی که این فیلترها کوچکترین ذرات را نیز جذب می کنند، نیاز به نگهداری بیشتری دارند. هر بار که فیلتر دیاتومه را تمیز می کند، بر اثر شست و شو پودرها دور ریز می شود و سطح پودر کاهش پیدا می کند. در نتیجه باید در هربار شست و شو مقداری پودر به داخل مخزن اضافه کنیم. برای تمیز کردن این فیلتر نیز از روش بکواش استفاده می شود که تمام توضیحاتی که در قسمت فیلتر شنی بیان شد در این فیلتر نیز وجود دارد. در نتیجه در این نوع فیلترها نیز پمپ باید بیشتر کار کند تا عملیات فیلتر به درستی انجام شود.
  • فیلتر کارتریجی استخر : نوع سوم فیلترها فیلترهای کارتریجی می باشد. فیلترهای کارتریجی از یک لوله استوانه ای از جنس پارچه تشکیل شده است که کاملا شبیه به یک آکاردئون می باشد که داخل مخزن ذخیره سازی قرار دارد. برخی از فیلترها یک نوع کارتریج دارند، در حالی که برخی مجموعه ای ۴ تایی کارتریج دارند. فیلترهای کارتریجی دارای نصب آسانی هستند . آب به راحتی از پلات ها عبور می کند و در نتیجه سرعت تصفیه آب استخر بیشتر می شود. با استفاده از فیلترهای کارتریجی زمان کار پمپ برای پایان چرخه فیلتراسیون کوتاهتر خواهد بود. در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. تمیز کردن این نوع فیلترها آسانتر است و نیازی به شست و شوی بکواش نیست. برای بهره وری بهتر انرژی،بهتر است فیلتر کارتریچی دارای اندازه بزرگتری باشد تا مقدار جریان آب عبوری بیشتر باشد. اما نکته ای که وجود دارد این است که این نوع فیلتر ها در استخرهای کوچک کاربرد دارد.

سیستم گرمایشی استخر

اکثرا افراد از شنا کردن در استخرهای آب سرد لذت نمی برند و ترجیح می دهند تا دمای آب با دمای بدن دارای تعادل باشد. حداقل دمای آب استخر که برای شنا کردن مناسب می باشد ۲۶ درجه و حداقل ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. یکی دیگر از تجهیزات استخر که باید مناسب انتخاب شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود سیستم گرمایشی استخر می باشد. دمای مناسب و متعادل آب استخر باعث می شود که شما مدت زمان بیشتری از شبانه روز از استخر استفاده کنید. به همین دلیل افراد بسیاری از سیستم گرمایشی استفاده می کنند تا محیط استخر و آب استخر را به دمای مناسب رسانده و در آن دما نگهداری کنند. استفاده از سیستم های گرمایش استخر باعث افزایش مصرف انرژی نیز می شود. در نتیجه انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب یکی از مهمترین انتخاب ها در تجهیزات استخر می باشد. سیستم های گرمایشی که وجود دارند عبارتند از:

  1. پمپ های حرارتی
  2. سیستم های خورشیدی
  3. سیستم گرمایشی دیگ و مشعل با مبدل حرارتی
  4. پکیج گرمایشی با مبدل حرارتی
  • پمپ های حرارتی : پمپ های حرارتی با برق کار می کنند و با افزایش گرما از هوای بیرون و انتقال آن به استخر برای افزایش درجه حرارت آب کار می کنند. این پمپ های حرارتی دارای قیمت بالایی می باشد. اما در برخی مناطق استفاده از این نوع پمپ ها برای گرمایش استخر گزنه های مناسبی هستند. اگر استخر شما در طول تمام سال مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه استخر باید دارای دمای ثابتی باشد استفاده از این پمپ های حرارتی پیشنهاد می شود. در این پمپ های حرارتی مدت زمان اولیه برای گرمایش طولانی است . اگر شما بخواهید آب استخر را برای فردا گرم کنید نمی توانید از این پمپ های حرارتی استفاده کنید.
  • سیستم های خورشیدی : سیستم های گرمایشی بهترین سازگاری را با محیط زیست دارند، اما این نوع سیستم ها گرمایشی کارایی زیادی ندارند ، زیرا نمی توان در همه جا از این سیستم های گرمایش خورشیدی استفاده کرد. مانند پمپ های حرارتی ، سیستم های خورشیدی نیز برای کسانی که نیاز دارند استخرهایشان را با عجله گرم کنند مناسب نمی باشد. اگرچه هزینه های انرژی در این نوع سیستم گرمایشی، کاهش پیدا می کند، اما هزینه های خرید و نصب این نوع سیستم ها مقدار قابل توجهی می باشد. اما با سرمایه گذاری بر روی این سیستم ها با گذشت زمان باعث صفر شدن انرژی مصرفی برای سیستم گرمایشی استخر می شود.
  • سیستم گرمایشی دیگ و مشعل با مبدل حرارتی : این نوع سیستم سریع ترین راه برای گرم کردن استخر می باشد. استفاده از این سیستم برای گرم کردن آب استخر مدت زمان کمتری برای گرم کردن آب استخر لازم دارد و طول عمر دیگ های گرمایشی بیشتر از پکیج می باشد. دیگ ها و مشعل ها باعث گرم شدن آب استخر می شود و مبدل های حرارتی نقش تبادل گرمای بین دیگ و استخر را دارند.
  • پکیج گرمایشی سیستم : در بسیاری از استخرها از پکیج های گرمایشی استفاده می کنند. پکیج های گرمایشی استخر ، در واقع یک موتورخانه مجهز می باشد . شامل تمام تجهیزات اصلی مانند دیگ آب گرم، مبدل حرارتی، پمپ سیرکولاتر، منبع انبساط، ترموستات، شیر برقی، کنترل پنل می باشد.

در پایان

در نظر داشته باشید که ممکن است قیمت خرید تجهیزات استخر مناسب با انرژی کارآمد، بالاتر از مدل های کم کارآمدتر می باشد. اما انجام این سرمایه گذاری هوشمندانه ترین راه برای حفظ استخر با کمترین هزینه در طول سال می باشد. در اکثر موارد ، هنگامی که استخر شما به طور کارآمد عمل می کند ، هزینه اولیه شما به سرعت در هزینه های تعمیر و نگهداری برگردانده می شود. بنابراین سازگار با محیط زیست باشید و همیشه تجهیزات استخری را انتخاب کنید که طبیعت دوست بوده و به صرفه جویی در بودجه شما کمک کند.

ساینا تصفیه آریا ، مفتخر است با بهره گیری از تجربیات ارزشمند و موفق در دو دهه گذشته و با دراختیار داشتن پرسنل با تجربه و مجرب و با رعایت استانداردهای کیفی با شتابی بیشتر از گذشته، جایگاه خود را در زمینه واردات و فروش تجهیزات استخر و سونا و جکوزی در کشور ارتقا دهد. در همین راستا با هدف ارائه خدمات فروش و پس از فروش متناسب با نیاز مشتری اقدام به معرفی و ارائه محصولات ممتاز و با کیفیت به مشتریان گرامی نموده است. برای خرید و استعلام قیمت با شماره 58925000-021 تماس بگیرید و یا به سایت digipoolmarket.com مراجعه نمائید.

5/5 (1 نظر)
دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت