شماره تماس : 58925000-021

محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی

بازدید: 167 بازدید
محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی
Rate this post

چگونه از لوله های استخر در برابر یخ زدگی محافظت کنیم؟ محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی، با توجه به نوع استخر با روش های مختلفی انجام می شود. لوله‌های استخر که در بالای سطح زمین قرار گرفته‌اند، در صورتی که پمپ استخر، زمانی که دمای آب پایین‌تر از 32 درجه باشد، چند ساعت کار نکند، ممکن است ترک بخورند. لوله ها و شیرهای پی وی سی بسیار سفت و سخت هستند. آب داخل لوله‌های PVC که به یخ تبدیل می‌شود، ابتدا منبسط می‌شود تا تمام فضای موجود در داخل لوله و تجهیزات استخر را پر کند و اگر انبساط ادامه یابد، باعث ترک خوردن لوله‌ها، دریچه‌ها، پمپ‌ها، فیلترهای استخر و سیستم گرمایش می شود.

محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی

گرم نگه داشتن استخر موثرترین راه برای محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی است. تا زمانی که بتوانید دمای آب استخر خود را بالاتر از نقطه انجماد 32 درجه نگه دارید،از ایمنی لوله ها خاطر جمع باشید. استخرهای روی زمین رایج ترین نوع استخر هستند. بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، استخرهای روی زمین نمی توانند، بدون کمک زمستان را تحمل کنند، به خصوص اگر یک مدل بادی یا Intex باشند. و چه تصمیم گرفته باشید که دیوارهای استخر واقعی خود را برای فصل پایین بیاورید یا نه، توصیه می شود مطمئن شوید که لوله کشی شما در سرما و بدون ساق پا کنار گذاشته نمی شود. آیا نیاز دارید لوله کشی خود را زمستانی کنید یا نه، چگونه بهترین راه را برای خود انتخاب کنید و چگونه لوله کشی خود را برای فصل زمستان، آماده کنید یا خطوط خود را از بین ببرید. اگر به هر دلیلی از جمله توانایی گرمایش یا خرابی تجهیزات نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید کارهای زیر را انجام دهد:

محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی

  • قرار دادن تجهیزات و لوله کشی استخر زیر پوشش

استفاده از پوشش، بهترین راه برای گرم نگه داشتن استخر و حفظ گرمای تجهیزات است. پوشاندن استخر درست مانند قرار دادن درب روی یک قابلمه آب است: به گرم شدن سریعتر آن کمک می کند و در عین حال حفاظت از گرما را بهبود می بخشد. اگر قادر به انجام این کار هستید، از یک پوشش برای کاهش اتلاف حرارت غیر ضروری استفاده کنید. اگر روکش تجهیزات استخر دارید، آن را بپوشانید زیرا این کار به گرم نگه داشتن تجهیزات و لوله ها کمک می کند. اگر پوشش تجهیزات استخر ندارید، بسته بندی لوله های تجهیزات با حوله، خطوط لوله کشی را عایق می کند و به جلوگیری از یخ زدگی کمک می کند. از هیچ نوع بخاری برقی، پتوی برقی، بخاری گازی قابل حمل، یا لامپ حرارتی در کنار پمپ و فیلتر استخر یا نزدیک آن استفاده نکنید زیرا می توانند به تجهیزات آسیب بزنند یا باعث آتش سوزی شوند.

  • اگر به دلیل قطع برق یا خرابی مکانیکی نمی توانید تجهیزات را راه اندازی کنید

اگر از نظر فیزیکی توانایی و دانش دارید، می توانید برق را در قطع کننده مدار قطع کنید. شمع های تخلیه تجهیزات استخر را ابتدا در پمپ (2)، فیلتر (1)، بخاری (2)، کلریناتور (1) و غیره بردارید. فیلتر هواکش را باز کنید تا به تخلیه سریعتر کمک کنید. این کار به سرعت لوله کشی را تخلیه می کند و سپس تجهیزات را با پتوهای سنگین می پوشاند. کفگیر استخر را بردارید، آبکشی کنید و در محل گرم نگهداری کنید. همچنین می‌توانید لوله‌کشی پی وی سی روی زمین را با یک کابل گرمایشی برای لوله‌ها بپیچید، که می‌تواند از یخ زدگی لوله‌ها به زیر نقطه انجماد جلوگیری کند. هنگامی که هوا فروکش کرد، می‌توانیم یک تکنسین تعمیر را برای بیرون آمدن و ارزیابی آسیب تعیین کنیم. ویدیوی یوتیوب زیر ممکن است به تعیین محل قرارگیری تجهیزات در صورت قطع برق کمک کند. لینک قطع برق حفاظت از یخ زدگی استخر

  • روشن نگه داشتن سیستم گرمایش بیش از 12 ساعت

بسته به موقعیت مکانی شما، میانگین مدت زمانی که برای راه اندازی سیستم گرمایش استخر خود نیاز دارید نزدیک به 12 ساعت یا بیشتر خواهد بود. این کمک می کند تا آب استخر شما بالاتر از دمای انجماد باشد.

  • محافظ انجماد برای خودکار کردن گردش آب

یک محافظ انجماد به جلوگیری از آسیب یخ زدگی کمک می کند. همانطور که از نام آن پیداست، از استخر شنا و لوله های شما در برابر یخ زدگی محافظت می کند. این دستگاه با روشن کردن خودکار پمپ استخر در هنگام بالا رفتن دمای انجماد کار می کند.

اگر محافظ انجماد دارید، سیستم را برای خرابی کنترل کنید. مطمئن شوید که به درستی کار می کند. مطمئن شوید که همه شیرها باز هستند. پمپ و فیلتر خود را 24 ساعت، روشن نگه دارید تا محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی بیشتر شود. در صورتی که محافظ انجماد ندارید، برای محافظت از تجهیزات خود در برابر ترک خوردن و جلوگیری از یخ زدگی لوله ها، پمپ فیلتر خود را 24 ساعت شبانه روز روشن کنید. این چند کار را انجام می دهد:

  • آب شما را در گردش نگه می دارد
  • به حفظ دمای ثابت آب کمک می کند
  • با گردش آب گرم شده به بخاری استخر شما کمک می کند

برای این شرایط استفاده از پمپ دور متغیر بسیار کارآمدتر از پمپ تک سرعته است. برای صرفه جویی در مصرف انرژی نه تنها می توانید یک پمپ دور متغیر را روی یک تنظیم کم تنظیم کنید، بلکه می توانید در مواقعی که به پیشگیری از یخ زدگی اضطراری نیاز است سرعت آن را افزایش دهید. در همین راستا، بهترین راه برای حفظ انجماد پمپ استخر این است که هرگز اجازه ندهید که به پمپ سرد شود. این بدان معناست، پمپ را تا زمانی که برای گرم نگه داشتن آب لازم است اجرا کنید. اگر پمپ شما یخ می زند، بهترین اقدام این است که دوشاخه تخلیه را بردارید و فشار را از سیستم کاهش دهید.

چرا نیاز به زمستانی کردن استخر هست؟

شاید یکی از مهم ترین سوالها برای همه صاحبان استخر این است که، نیاز به زمستانی کردن استخر وجود دارد یا خیر. باز کردن استخر در فصل گرما، امری عادیست. اما شاید بستن استخر، برای زمستان با توجه به منطقه جغرافیایی کمی پیچیده و متفاوت باشد. بسته به آب و هوا و نوع استخر شما، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تمیز و ایمن نگه داشتن استخر برای زمستان در نظر بگیرید.

برای استخرهای روی زمین، چند گزینه متفاوت دارید. اگر در جایی زندگی نمی‌کنید که به دمای انجماد برسد، می‌توانید استخر خود را بپوشانید و در طول زمستان از آن نگهداری کنید، بدون اینکه سیستم خود را زمستانی کنید (مانند فیلتر کردن در زمستان یا خارج کردن آب از خطوطتان). اگر در جایی زندگی می کنید که دمای آن به یخ می رسد (حتی اگر فقط چند بار در طول زمستان باشد)، باید تجهیزات و لوله کشی استخر خود را زمستانی کنید.

چگونه لوله کشی استخر را زمستانی کنیم؟

برای بسیاری از صاحبان استخر، وقتی نوبت به زمستانی کردن سیستم لوله کشی استخر روی زمین می رسد، چند گزینه متفاوت وجود دارد. وقتی نوبت به زمستانی کردن هر بخشی از استخر می رسد، ایمن ترین راه برای جلوگیری از ترک خوردن و محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی این است که آنها را جداکنید و برای زمستان نگهداری کنید. این معمولاً ساده‌ترین راه برای انجام است. در غیر این صورت، باید راه حل دیگر را امتحان کنید، که کمی پیچیده تر می شود. اگر خطوط شما به جای اتصال از طریق یک لوله رزوه ای به هم چسبیده یا فوق العاده مهر و موم شده باشند، برای شما بسیار دشوار است که آنها را جدا کنید. در این صورت، ما می‌توانیم روشی را که صاحبان استخر برای استخرهای درون زمینی استفاده می کنند؛ به کار گیریم. از آنجایی که خطوط استخرهای روی زمین معمولاً کوتاه‌تر از استخرهای داخل زمین هستند و اغلب در زیر زمین قرار نمی‌گیرند، در مقایسه با با استخرهای فایبرگلاس و داخل زمین، بهتر است.

  • روش جداکردن تجهیزات و لوله کشی استخر

اگر لوله کشی شما به راحتی قابل جدا شدن است، برداشتن آن بیش از ده دقیقه طول نمی کشد و سپس مدتی برای خشک کردن و ذخیره سازی زمان می برد. اما پس از آن شما مجبور نخواهید بود که به طور منظم تجهیزات خود را بررسی کنید. قبل از شروع به جدا کردن وسایل، مطمئن شوید که یک فضای خشک و ایمن برای تجهیزات خود خالی کرده اید. اگر در مکانی با دمای واقعاً یخبندان زندگی می‌کنید، باید فضای ذخیره سازی تجهیزات، گرمایش داشته باشد. در غیر این صورت، تجهیزات شما ممکن است آنقدر سرد شود که آسیب ببیند. چه با دمای انجماد سر و کار داشته باشید یا نه، برداشتن و ذخیره خطوط استخر باعث می شود که در بهار تمیزتر باشند. معمولاً خطوط لوله کشی تجهیزات شما، مانند پمپ، مستقیماً با لوله‌ای به استخر شما متصل می‌شود. خطوط خود را از هر دو طرف جدا کنید و نگران جدا کردن آنها نباشید. هنگامی که خطوط از استخر و تجهیزات شما جدا شد، آنها را به سمت خود بچرخانید تا تخلیه شوند. هنگامی که تمام آب موجود در آنها تمام شد، اجازه دهید آنها در هوای بیرونی خشک شوند. هنگامی که آنها کاملاً خشک شدند، شما آماده نگهداری لوله های خود هستید.

  • استفاده از روش زمستانی کردن استخر زی زمین

اگر لوله های pvc دارید که براحتی جدا نمی شوند، پس این روش را امتحان کنید. از آنجایی که لوله‌ها در تمام زمستان در خارج از عناصر قرار دارند، باید مطمئن شویم که تا حد ممکن خشک باشند، زیرا هر آبی که در داخل محبوس شده است می‌تواند به یخ تبدیل شود، منبسط شود و به طور دائم به خطوط آسیب برساند یا خطوط را شکاف دهد. برای لوله کشی هایی که برداشتن آنها از قبل دشوار است، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با تعمیرات یا تعویض آن مقابله کنید.

برای استخرهای روی زمین، زمستان گذرانی معمولاً شامل استفاده از دمنده هوا یا Shop Vac است. مطمئن شوید که آب تا زیر فواره های اسکیمر ها و برگشتی پایین آمده است و سیستم گردش آب شما خاموش است. دمنده هوا یا ShopVac خود را روشن کنید. تا زمانی که خطوط طولانی لوله کشی زیرزمینی ندارید، این کار را می توانید به خوبی انجام دهید و خطوط خود را در زمستان امسال محافظت کنید. اگر سیستم شما کمی پیچیده‌تر است، می‌توانید پس از برداشتن ورودی‌های جت برگشتی جهتی خود از دیوار استخر، هوا را در خطوط برگشت خود دمش دهید.

می توانید از ضد یخ استخر استفاده کنید. اگرچه باید آن را با مقداری آب مخلوط کنید، اما کمتر از آبی است که از سیستم خود خارج کرده اید – و این آب با یک ماده شیمیایی پوشانده می شود که از یخ زدن آن جلوگیری می کند. اکثر سازندگان به ازای هر 10 فوت لوله 1.5 اینچی، یک گالن ضد یخ را توصیه می کنند.

اکنون که آب زیادی در لوله کشی خود ندارید و آب لوله های شما با ضد یخ استخر اشباع شده است، فقط باید مطمئن شوید که آب بیشتری دوباره وارد نمی شود. اگر هنوز این کار را نکرده اید، جت های برگشتی خود را خارج کرده و آنها را با شاخه های رزوه دار جایگزین کنید. در مرحله بعد، یک صفحه یخبندان زمستانی را روی اسکیمر خود نصب کنید. همچنین همه شیلنگ‌هایی را که ممکن است داشته باشید، از جمله در پایین اسکیمر یا متصل به اتصالات برگشتی خود را، بردارید. اینها را می توان برای زمستان نگهداری کرد.

محافظت از لوله استخر در برابر یخ زدگی

در نتیجه

متأسفانه، فصول گرم باید به پایان برسد، اما سخت ترین بخش بستن استخر شما نیز با محافظت از لوله های استخر در برابر یخ زدگی، رسماً به پایان رسیده است. تبریک می گویم که خطوط خود را به درستی زمستانی کرده اید، خواه این به معنای حذف کامل آنها باشد یا حفظ کردن آنها. هنگامی که خورشید شروع به گرم شدن می کند و همه ما شروع به استفاده از استخر می کنیم، استخر و تجهیزات استخر با ایمنی و بازرسی کمتری استفاده خواهد شد. ساینا تصفیه آریا تجهیزات استخر شما از سیستم تصفیه و فیلتراسیون تا جاروی استخر را در برندهای مختلف به صورت حضوری و آنلاین به فروش می رساند. جهت خرید و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نظر)
دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت