شماره تماس : 58925000-021

مقایسه فیلترهای استخر ، کدام یک بهتر است؟

بازدید: 1,394 بازدید
مقایسه انواع فیلتر استخر
Rate this post

فیلتر های استخر مانند فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی و فیلتر دیاتومه انتخاب هایی هستند که شما باید برای استخرخود آنها را در نظر بگیرید. فیلتر ، از تجهیزات استخر در بخش فیلتراسیون می باشد. هر فیلتر متفاوت عمل می کند و نیاز به نگهداری متفاوتی دارد و ما اینجا هستیم تا با مقایسه فیلترهای استخر، همه این کارها را برای شما آسان کنیم. مقایسه فیلترهای استخر و درک تفاوت بین فیلترهای شنی، کارتریج و DE استخر ، انتخاب بهترین فیلتر برای استخر را آسان می کند . برای مقایسه فیلترهای استخر ، ما همه چیز را از نحوه عملکرد هر فیلتر استخر و آنچه آنها را متمایز می کند تا هزینه آنها توضیح می دهیم. به این ترتیب، می توانید فیلتر استخری را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و متناسب با بودجه شما باشد. در این پست فیلترهای استخر را با هم مقایسه می کنیم که انتخاب فیلتر استخر را آسان می کند.

مقایسه فیلتر استخر

فیلتر استخر برای فیلتراسیون آب استخر، در استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. فیلترهای استخر در سه نوع فیلتر شنی، کارتریجی و دیاتومه ارائه می شوند. با مقایسه انواع فلیر استخر با یکدیگر و نیاز خود می توانید نوع فیلتر مناسب را انتخاب کنید. هم فیلتر شنی و هم فیلتر کارتریج برای استخرهای روی زمین عالی عمل می کنند. اما مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که فیلتری را انتخاب کنید که دبی آن بالاتر از پمپ فیلتر استخر شما باشد. بنابراین اگر پمپ فیلتر استخر بالای زمین شما خروجی 60 GPM (گالن در دقیقه) دارد، فیلتری با دبی حداقل 70 GPM انتخاب کنید.

هنگامی که صحبت از عملکرد به میان می آید، فیلتر دیاتومه بهترین سیستم فیلتر برای استخر درون زمینی است. بالاترین قدرت فیلتراسیون را ارائه می دهد و می تواند ذرات کوچک تری را نسبت به هر نوع فیلتر استخر دیگری به دام بیندازد. اما در مورد بهره وری انرژی، فیلترهای کارتریج بهترین انتخاب هستند. فیلترهای کارتریج به لطف طراحی منحصربه‌فرد خود، آب را حفظ می‌کنند و مقاومت جریان را محدود می‌کنند، که قبض انرژی شما را پایین نگه می‌دارد و با وجود اینکه به اندازه فیلترهای دیاتومه موثر نیستند، فیلترهای کارتریج همچنان طیف وسیعی از آلاینده ها و زباله ها را جذب می کنند.

میکرون نشان دهنده یک میلیونیم متر است و به عنوان یک واحد علمی طول برای اندازه گیری اجسام بسیار کوچک استفاده می شود. برای مرجع، تار موی انسان به طور متوسط قطری در حدود 70 میکرون دارد. از نظر فیلترهای استخر، میکرون کوچکترین ذراتی را که فیلتر استخر می تواند جذب کند، اندازه گیری می کند. بنابراین در حالی که یک فیلتر استخر شنی می تواند ذرات کوچکتر از 20 میکرون را به دام بیاندازد، یک فیلتر استخر دیاتومه می تواند ذرات بسیار کوچکتر را در 3 میکرون به دام بیندازد.

مقایسه انواع فیلتر استخر ، کدام یک بهتر است؟

فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی مخازن بزرگی هستند که از شن و ماسه برای حذف آلودگی ها و زباله های موجود در آب استخرهای شنا استفاده می کنند. آنها می توانند زباله های کوچکی به اندازه 20 میکرون که تقریباً یک سوم اندازه یک موی انسان (70 میکرون) است را از بین ببرند. فیلتر شنی استخر ، یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین نوع فیلتر استخر در مقایسه با انواع فیلتر استخر است که برای صاحبان استخر در دسترس است، به خصوص که آنها فقط چند سال یکبار نیاز به  تعویض شن و ماسه دارند و با بکواش به راحتی فیلتر تمیز می شود.

عملکرد فیلتر شنی

همانطور که پمپ استخر آب را به سمت فیلتر شنی هدایت می کند، به تدریج از یک بستر ضخیم شنی عبور می کند. ماسه به عنوان یک صفحه فیلتر عمل می کند که زباله ها را به دام می اندازد و آلاینده ها را از بین می برد و از بازگشت آنها به استخر جلوگیری می کند. از آنجا، آب تمیز از فیلتر شنی خارج می شود و به استخر شما می ریزد و این روند تکرار می شود.

تعمیر و نگهداری فیلتر شنی

با گذشت زمان، تمام زباله‌ها و آلاینده‌هایی که فیلتر شنی شما جمع‌آوری می‌کند، جمع شده و فشار مخزن فیلتر شنی شما را افزایش می‌دهد و هنگامی که گیج فشار روی فیلتر شنی شما بیش از 8 PSI بالاتر از مقدار اصلی خود را نشان می دهد، می توانید با شستشوی معکوس فیلتر شنی خود آن را پایین بیاورید. شستشوی معکوس فیلتر شنی جریان آب به پمپ فیلتر استخر را معکوس می کند و به عنوان یک چرخه شستشو عمل می کند که تمام زباله ها و کثیفی های مسدود شده فیلتر شما را خارج می کند.

تعویض شن و ماسه فیلتر شنی

فیلترهای شنی معمولاً فقط هر 3 تا 5 سال یکبار نیاز به تعویض شن و ماسه و سیلیس دارند. این بدان معنی است که شما می توانید از همان شن و ماسه در طول سال استفاده مجدد کنید، البته تا زمانی که فیلتر شنی خود را به طور منظم نگهداری و شستشوی معکوس انجام دهید.

بهترین شن و ماسه فیلتر استخر چیست؟

برای بهترین فیلتراسیون، صاحبان استخر می توانند از ماسه شیشه ای یا سیلیس استفاده کنند که می تواند آلاینده های کوچک تا 3 میکرون را فیلتر کند. 3 نوع مختلف شن و ماسه فیلتر شنی که بر اساس شرایط شما تصمیم می گیرید که کدام نوع را انتخاب کنید :

  • شن و ماسه سیلیسی: استاندارد و مقرون به صرفه ترین ماسه استخر که ذراتی به اندازه 20 میکرون را فیلتر می کند و از کوارتز زمین ساخته شده است.
  • شن و ماسه زئولیت: شن و ماسه ساخته شده از مواد معدنی سنگ های آتشفشانی که می تواند برای بهبود تعادل کلر به کلرامین ها متصل شود. آلاینده های کوچک 10 میکرون را فیلتر می کند.
  • شن و ماسه شیشه ای: شن و ماسه ساخته شده از شیشه بازیافتی که می تواند زباله های کوچکی به اندازه 3 میکرون را به دام بیندازد. قابلیت به دام انداختن هاگ جلبک ها را نیز دارد.

سیلیس مقرون به صرفه ترین نوع شن و ماسه است که میزان حساسیت کمتری را فیلتر می کند. از طرف دیگر، ماسه فیلتر استخر شیشه ای بیشترین هزینه را دارد اما بهترین عملکرد را دارد.

انتخاب فیلتر شنی برای استخر

بهترین راه برای انتخاب فیلتر شنی برای استخر این است که آن را با توجه به اندازه پمپ استخر خود اندازه کنید. این بدان معناست که شما باید یک فیلتر شنی با نرخ جریان بر حسب GPM (گالن در دقیقه) که بیشتر از حداکثر خروجی پمپ شما است، انتخاب کنید. بنابراین اگر از پمپ استخر استفاده می کنید که دارای خروجی 100 GPM است، به فیلتری با سرعت جریان حداقل 120 GPM نیاز دارید. در بیشتر موارد، بهتر است یک فیلتر با اندازه بزرگتر را انتخاب کنید. شما با توجه به مزایا و معایب فیلترهای استخر می توانید انها را انتخاب کنید.

فیلتر کارتریجی استخر

فیلترهای استخر کارتریج از یک مخزن پلاستیکی بزرگ تشکیل شده است که یک تا چهار کارتریج فیلتر استوانه ای را در خود جای داده است. هر کارتریج دارای یک لوله توخالی است که با لایه ای از مواد پارچه ای چین خورده یا چین دار به نام کارتریج، پوشیده شده است. طراحی پارچه چین دار سطح محیط فیلتر را افزایش می دهد، که مقاومت جریان را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا آب بیشتری به طور موثر در یک بار فیلتر شود. فیلترهای استخر کارتریج می توانند ذرات کوچکی به اندازه 10 میکرون را به دام بیاندازند و فیلتر کنند.

از آنجایی که فیلترهای کارتریج نیازی به شستشوی معکوس ندارند، آب بسیار کمتری نسبت به فیلترهای شنی مصرف می کنند و برای استخرهای سازگار با محیط زیست  که محدودیت مصرف آب دارند، عالی عمل می کنند. فیلتر استخر کارتریجی در مقایسه با انواع فیلتر استخر ، مصرف آب کمی دارد و سازگار با محیط زیست می باشد.همچنین این فیلترها نگهداری آسانی دارند  و بسیار کم مصرف هستند و ذرات آلودگی تا 10 میکرون را از آب می گیرد.

عملکرد فیلتر کارتریجی

همانطور که پمپ استخر  آب را از فیلتر کارتریج هدایت می کند،آب از یک سری کارتریج های پلیسه دار عبور می کند. هر لوله دارای لایه ای از پارچه تا شده است که زباله ها و ذرات را در حین جریان آب به دام می اندازد و هنگامی که آب تمیز از فیلتر خارج می شود، آب کثیف استخر به داخل جریان می یابد و این چرخه تکرار می شود.

تعمیر و نگهداری فیلتر کارتریج

فیلتر استخر کارتریجی به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و فقط به شستشوی گهگاه کارتریج هر چند هفته یکبار نیاز دارند. همانطور که گفته شد، شستشوی کارتریج شما می تواند کمی فشرده تر از سایر روش های تمیز کردن فیلتر باشد، مانند شستشوی معکوس فیلتر شنی. برای تمیز کردن فیلتر کارتریج خود، هر کارتریج را از مخزن فیلتر خارج کرده و با شلنگ باغبانی آن را اسپری کنید. برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که بین چین‌ها را کاملاً بشویید تا تجمع زباله‌های سرسخت از بین برود.

تعویض فیلتر کارتریج

فیلترهای استخر کارتریج بسته به استفاده از استخر هر 3 تا 5 سال یکبار نیاز به تعویض کارتریج دارند. برای حفظ بهترین عملکرد، کارتریج های فیلتر خود را هر 3 سال یکبار تعویض کنید.

فیلتر دیاتومه استخر

فیلتر دیاتومه استخر یا فیلترهای DE شامل یک سری شبکه های پارچه ای با پوشش پودری در یک مخزن پلاستیکی هستند. پودر DE به شبکه های پارچه می چسبد، که قدرت فیلتراسیون را افزایش می دهد و به فیلتر دیاتومه اجازه می دهد تا ذرات کوچکی به اندازه 3 میکرون را جذب کند. خاک دیاتومه یک رسوب طبیعی است که از بقایای فسیل شده ریزجلبک های باستانی ساخته شده است. می توان آن را خرد و به پودر DE تبدیل کرد، که به سیستم های فیلتر DE اضافه می شود تا فیلتراسیون را بهبود بخشد و طیف ریزتری از ذرات را جذب کند.

عملکرد فیلتر استخر دیاتومه

فیلتر استخر دیاتومه از شبکه های پارچه ای و پودر DE برای جذب ذرات هنگام عبور از سیستم فیلتر استفاده می کنند. کارتریج فیلتر استخر DE با کمک لایه ای از پودر DE که هر شبکه فیلتر را می پوشاند و به آن کمک می کند طیف وسیعی از ذرات را هنگام عبور آب جذب کند، بهترین کار را دارد.

تعمیر و نگهداری فیلتر دیاتومه

مانند فیلترهای شنی، فیلترهای استخر DE هر چند هفته یکبار نیاز به شستشوی معکوس دارند. اما هر زمان که شستشوی معکوس وجود داشته باشد، به تعویض پودر DE نیز نیاز دارند. پس از شستشوی معکوس فیلتر دیاتومه استخر، می توانید پودر DE را با اضافه کردن به فیلتر جایگزین کنید. از آنجایی که فیلترهای DE نیاز به شستشوی معکوس و تعویض پودری دارند، هزینه مصرف آب و نگهداری آنها (پودر DE) بیشتر از فیلترهای دیگر است. علاوه بر شستشوی معکوس معمولی، صاحبان استخر باید گهگاهی کارتریج فیلتر استخر DE را جدا کرده و با آبکشی با شلنگ آن را به صورت دستی تمیز کنند.

تعویض فیلتر استخر دیاتومه

کارتریج فیلتر استخر دیاتومه یا مجموعه شبکه ای بین 7 تا 10 سال دوام می آورد. اما پس از آن نیاز به تعویض دارند. برای تعویض کارتریج فیلتر استخر دیاتومه مراحل زیر را انجام دهید :

  • پمپ فیلتر خود را خاموش کنید
  • فشار سیستم استخر خود را کاهش دهید
  • مخزن فیلتر را باز کنید
  • شبکه های قدیمی را از مجموعه جدا کنید
  • شبکه های فیلتر DE جایگزین را به مجموعه وصل کنید
  • مجموعه را دوباره داخل مخزن قرار دهید
  • مخزن را ببندید
  • پودر DE را اضافه کنید

فیلتر دیاتومه استخر، بالاترین قدرت فیلتراسیون (3 میکرون)، طول عمر طولانی، جایگزینی آسان رسانه فیلتر و فرآیند تمیز کردن ساده از جمله ویژگی های فیلتر دیاتومه می باشد.

مقایسه انواع فیلتر استخر ، کدام یک بهتر است؟

مقایسه فیلترهای استخر

در حالی که فیلترهای شنی برای اکثر استخرها عالی عمل می کنند، فیلترهای کارتریجی فیلتراسیون عالی را ارائه می دهند و می توانند 50٪ آلودگی بیشتری نسبت به ماسه سیلیسی استخر به دام بیندازند. گفتنی است، کاربران فیلتر شنی همچنین می توانند با ارتقاء شن و ماسه فیلتر استخر زئولیت، فیلتراسیون را تا 50٪ بهبود بخشند، که قابلیت فیلتر مشابه فیلترهای کارتریج را ارائه می دهد. فیلتر استخر دیاتومه ای قدرت فیلتراسیون بالاتری نسبت به فیلترهای کارتریجی دارند و می توانند 75 درصد ذرات بیشتری را به دام بیندازند. در حالی که فیلترهای کارتریج می توانند زباله های کوچکی به اندازه 10 میکرون را جذب کنند، یک فیلتر DE می تواند زباله هایی را که 3 برابر کوچکتر از 3 میکرون هستند به دام بیاندازد. با توجه به آنچه گفته شد، فیلترهای کارتریج همچنان عملکرد عالی فیلتراسیون را ارائه می دهند و از بین انواع فیلترهای استخر، کارآمدترین عملکرد انرژی را دارند. فیلتر DE بهترین فیلتر استخر برای استخر شنای شما در مورد “قدرت فیلتراسیون” است زیرا می تواند ذرات کوچک تری را نسبت به هر فیلتر دیگری جذب کند. با این اوصاف، پاسخ به این سوال به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما به عنوان صاحب استخر مهم است. هر نوع فیلتر استخر دارای مزایای منحصر به فردی نسبت به سایرین است:

بهترین بازده انرژی: فیلتر استخر کارتریج
مقرون به صرفه ترین: فیلتر استخر شنی
بهترین فیلتراسیون: فیلتر استخر دیاتومه

کلام آخر

ساینا تصفیه آریا ، مفتخر است با بهره گیری از تجربیات ارزشمند و موفق در دو دهه گذشته و با دراختیار داشتن پرسنل با تجربه و مجرب و با رعایت استانداردهای کیفی با شتابی بیشتر از گذشته، جایگاه خود را در زمینه واردات و فروش تجهیزات استخر و سونا و جکوزی در کشور ارتقا دهد. در همین راستا با هدف ارائه خدمات فروش و پس از فروش متناسب با نیاز مشتری اقدام به معرفی و ارائه محصولات ممتاز و با کیفیت به مشتریان گرامی نموده است. برای خرید و استعلام قیمت با شماره 58925000-021 تماس بگیرید و یا به سایت digipoolmarket.com مراجعه نمائید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت