شماره تماس : 58925000-021

استخر را با چه آب پر کنیم ؟

بازدید: 4,104 بازدید
استخر را با چه آبی پر کنیم؟
Rate this post

استخرمان را با چه آبی پر کنیم؟ آب مناسب برای استخر

نصب استخر رویایی شما تمام شد. اکنون وقت آن است که از سرمایه گذاری خود نهایت استفاده را ببرید و از لذت های بی نظیر استخرتان لذت ببرید. برای نگه داشتن آب در شرایط بکر و کیفیت خوب ، یک روش اساسی وجود دارد که باید قبل از شروع هرگونه شنا رعایت شود: پر کردن آب برای اولین بار و متعادل نگه داشتن آب. متعادل نگه داشتن آب استخر، به ph آب(قدرت هیدروزن)، dgh(درجه سختی آب)، tac(محتوای قلیایی کل) و سیستم فیلتراسیون استخر(پمپ استخر، فیلتر استخر، مبدل حرارتی و …) بستگی دارد. استخر شنا به طور متوسط هزاران گالن آب را در خود نگه می دارد. اگر به تازگی استخر خود را ساخته اید، شاید از هزینه ها و مقدار آب مورد نیاز برای افزودن آب به استخرتان تعجب کنید. سرمایه گذاری در استخر و سیستم فیلتراسیون استخر نیازمند بودجه زیادی است. با این حال ، کیفیت استخر و قابلیت استفاده در نهایت توسط تجهیزات نگهداری خریداری شده تعیین می شود. این شامل ابزار مناسب ، ابزار اندازه گیری و عناصر مورد نیاز برای تصفیه صحیح آب استخر شماست.

 

استخر را با چه آبی پر کنیم؟

آب مناسب برای استخر

روش های مختلفی برای پر کردن استخر خالی وجود دارد که برای هر یک از آنها هزینه ها و ملاحظات مختلفی در نظر گرفته شده است. در حالی که هر استخر، خانه و شهرداری متفاوت است، در اینجا مروری بر متداول ترین روش های انتقال آب استخر شنا وجود دارد.

  • آب شهر و یک شیلنگ باغ

شما همیشه می توانید شیلنگ باغ خود را به شیر آب در فضای باز متصل کنید و از آن برای پر کردن استخر خود استفاده کنید. بنابراین، بسته به اندازه استخر ، منتظر باشید که هنگام پر کردن استخر، قبض آب شما تقریباً دو برابر شود. پر کردن یک استخر شنای استاندارد با یک شلنگ باغ ممکن است 48 ساعت طول بکشد. اگر در منطقه ای با کمبود آب یا جیره بندی زندگی می کنید، ممکن است بابت پر کردن استخر هزینه اضافی بپردازند، یا اینکه شما اصلاً نمی توانید از آب شهر برای پر کردن استخر استفاده کنید.

  • استفاده از شیرهای آتش نشانی

از آنجا که شیلنگ های باغی روش آهسته ای برای پر کردن استخر است ، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا ممکن است یک استخر را با آب شیر آتش نشانی پر کرد. در این صورت هزینه فوق العاده متفاوت است. در بعضی از مناطق ، آتش نشانی این کار را به صورت تمرینی برای شستشوی خط به صورت رایگان انجام می دهد. در جاهای دیگر ، آنها این کار را با هزینه آب انجام می دهند. در بعضی از شهرها به هیچ وجه نمی توانید این کار را انجام دهید. مدت زمان پر کردن آب استخر با شیر آتش نشانی بسیار سریعتر از روش قبلی است. هیدرانت آتش نشانی که در شرایط کار مناسبی قرار دارد می تواند 1500 گرم در دقیقه تحویل دهد ، اما شما نباید استخر را با فشار کامل از آب شیر آتش نشانی پر کنید حتی اگر یکی از سریع ترین روش ها باشد.

  • پر کردن استخر با آب چاه

اگر در محل نصب استخرتان، قبلاً چاهی وجود داشته است، می تواند منبع خوبی برای استخر شما باشد. حتماً ظرفیت چاه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آب کافی برای استخر شما دارد. معمولاً این روش بسیار مقرون به صرفه است، اما مشکلاتی را به همراه دارد. در این روش فشار زیادی به پمپ چاه و یا سایر تجهیزات شما وارد می شود ، که ممکن است طول عمر تجهیزات شما را کوتاه کند و باعث افزایش قبض برق شما در ماه می شود. اگر محاسبه ظرفیت چاه شما نادرست باشد و چاه شما خشک شود، حفاری یک دستگاه جدید ممکن است هزینه بالایی داشته باشد. استفاده از آب چاه تقریباً به اندازه استفاده از شلنگ باغی زمان می برد، اما به ظرفیت پمپ شما نیز بستگی دارد. یک پمپ خوب ممکن است در برخی از زمان ها صرفه جویی کند. توجه داشته باشید، آب چاه اغلب با آب معدنی، گوگرد و سایر عناصر موجود در آب، می تواند باعث از بین رفتن تعادل آب استخر شود و در نتیجه متعادل نگه داشتن آن را بسیار مشکل کند.

روش های پر کردن آب استخر را در بالا مطالعه نمودید. برای پر کردن استخر، می توانید از شیر آب که متعادل ترین آب را دارد استفاده کنید. برای رساندن آب لوله کشی به استخر شنا، یک یا چند شیلنگ معمولاً این کار را انجام می دهند. هرچه تعداد ورودی آب به استخر بیشتر باشد، سریعتر پر می شود. برای ایده دادن به شما، میانگین دبی یک شیر آب در حدود 12 لیتر در دقیقه یا 720 لیتر در ساعت است (0.72 متر مکعب). زمان پرکردن استخر خود را با تقسیم حجم آن (طول x عرض x ارتفاع) بر متوسط ​​جریان آب شبکه و دوباره بر تعداد نقاط آب ورودی محاسبه کنید. اگر می خواهید برآورد دقیق تری داشته باشید، جریان شبکه خود را با تعیین زمان لازم برای پر کردن یک سطل یا یک حجم تنظیم شده و استفاده از آن برای محاسبه نسبت خاص، محاسبه کنید. از آب متعادل برای پر کردن استخرتان استفاده کنید، اگرچه توصیه می شود از قبل آن را تجزیه و تحلیل کنید، در غیر این صورت ممکن است به آب مایل به سبز برخورد کنید که خنثی سازی آن دشوار است.

اقدامات قبل از پر کردن آب استخر

قبل از پر کردن هر روش انتقال آب را که انتخاب کنید، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که مقداری پارچه محکم را در انتهای شلنگ باغ خود محکم کنید تا فشار آب کاهش یابد و 2-6 اینچ پایین استخر خود را پر کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که این ایده خوبی است، زیرا این موضوع به شما فرصت می دهد که:

آستر استخر خود را بازرسی کنید. این زمان مناسبی است تا پوسته استخر یا بوش خود را از نظر نشتی که بعداً تشخیص آن دشوار است بررسی کنید. چین و چروک ها را صاف کنید. اگر آستر استخر شما چین و چروک دارد ، می توانید وقتی دو اینچ آب در استخر وجود دارد آنها را صاف کنید. پس از پر شدن استخر ، چین و چروک ها باقی می مانند. فشار را کاهش دهید. با چند اینچ آب در استخر، فشار کاهش یافته و یکنواخت می شود، در صورت ادامه کار برای پر کردن استخر با استفاده از جریان آب فشار بالا، خطر آسیب دیدگی کاهش می یابد.

چه زمانی باید استخر را پر یا دوباره پر کنید؟

برخی از مشکلات شدید کیفیت آب وجود دارد که تنها با تخلیه کامل و تمیز کردن استخر قابل حل است. با این حال، برای اکثر صاحبان خانه ها، بسته به کیفیت آب و عادات نگهداری آنها، باید هر 2-3 سال یک استخر تخلیه ، تمیز و دوباره پر شود. همه استخرها احتیاج به شارژ اضافی دارند، زیرا به دلیل پاشیدن آب، تبخیر، شستشوی مجدد و سایر عوامل، سطح آب پایین می آید. اکثر دارندگان استخر باید هر دو یاسه هفته در تابستان سطح استخر را بالا ببرند (با از دست دادن آب در اثر آفتاب و تبخیر، بیرون رفتن از استفاده مکرر از استخر و کاهش ورودی باران). اگر سطح آب استخر شما نیاز به افزایش مکرر دارد، ممکن است نشتی داشته باشید. هنگامی که شما زمان و پول را برای پر کردن استخر خود صرف کردید ، احتمالاً می خواهید سرمایه شما تا زمانی که ممکن است نتیجه بدهد. همچنین آزمایش و متعادل سازی استخر به زمان و تلاش نیاز دارد و شما نمی خواهید به راحتی آب با کیفیت خود را هدر دهید. در اینجا چند روش برای نگهداری تمام آن آب در استخر خود در جایی که می خواهید وجود دارد:

تبخیر را کاهش دهید. تبخیر روزانه حدود ¼ تا ½ اینچ آب در یک استخر بدون پوشش طول خواهد کشید. با پوشیده نگه داشتن استخر در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، کاهش درجه حرارت در بخاری استخر و استفاده از محوطه سازی یا موانع برای محافظت از سطح استخر در برابر باد، از تبخیر آن کم کنید.

پاشیدن را کاهش دهید. هر وقت کسی از استخر خارج می شود، آب را روی بدن، مایو و موهای خود حمل می کند. غواصی ،بازی ،چشمه ها و آب نماها، همه می توانند به پاشش بیشتر کمک کنند. برای کاهش پاشش آب، سطح آب را کمی پایین نگه دارید تا از لغزش آب در کنار آن جلوگیری کند و نیروی پاشش و جهت چشمه ها یا آبشارها را کنترل کنید تا دوباره به داخل استخر جریان پیدا کنند.

ذهن شستشو را در نظر بگیرید. بسته به نوع فیلتر استخر خود ، برای تمیز نگه داشتن فیلتر باید مرتباً آن را بشویید. در حالی که تمیز کردن فیلتر برای استخر ضروری است و برای استخر سالم است، فقط برای مدت زمان لازم شستشو دهید و در لحظه پاک شدن آب متوقف شوید. و متعادل و تمیز نگه داشتن آب استخر باعث کاهش فشار در فیلتر شما می شود، بنابراین نیازی به شستشوی زیاد ندارید.

 

استخحر را با چه آبی پر کنیم؟

 متعادل سازی آب استخر

pH یا قدرت هیدروژن، واحدی است که در مقیاس 1 تا 14 اندازه گیری می شود و غلظت یون های هیدروژن را در آب نشان می دهد، مشخص می کند که آب شما اسیدی است یا قلیایی. ph اگر روی عدد ۷ باشد، آب حالت خنثی دارد و باید برلای رسیدن به ph مورد نظر تلاش کرد. هر عددی که بالاتر از این سطح باشد، پایه یا قلیایی گفته می شود، در حالی که هر چیزی که زیر 7 باشد اسیدی است. بنابراین باید مرتباً و حداقل به صورت هفتگی ph آب بررسی شود تا PH خنثی آب تا حد ممکن کاملاً حفظ شود. pH سنج ابزاری برای اندازه گیری ph آب که کمک بزرگی به شما می کند. هر آبی که برای پر کردن استخر استفاده می شود باید PH متوسطی داشته باشد که در مجاورت ماده خنثی باشد و سپس می تواند در جایی بین 7 تا 7.4 تنظیم شود. ph مناسب آب مزایای زیر را برای شما به ارمغان می آورد:

  • شنا بدون تحریک چشم و غشای مخاطی.
  • نتایج موثر از مواد ضد عفونی کننده.
  • خطر کمتری برای تولید و تکثیر جلبک ها.
  • کارایی مطلوب در عوامل شفاف سازی که در فیلتر شن برای مبارزه با آب ابری استفاده می شود.
  • حفظ رنگ آب

TAC یا محتوای قلیائیت کل در درجه بیان می شود و غلظت کربناتهای محلول در آب را نشان می دهد و با دامنه بین 0 تا 25 درجه بیان می شود. TAC می تواند یک روش عملی دیگر برای تشخیص تعادل مناسب آب استخر شما باشد. وقتی pH به سادگی در تلاش برای یافتن تعادل مناسب است، به احتمال زیاد مشکل TAC است. در این حالت، اولین قدم بررسی درجه TAC  می باشد، بدون انکه ph را تغییر دهید.

dGH درجه ی سختی آب استخر شما را تعیین می کند. سختی آب به میزان آن در مقیاس آهک بستگی دارد. dGH نیز بر حسب درجه اندازه گیری می شود، اما به میلی گرم در لیتر تبدیل می شود:

1 درجه برابر 10 میلی گرم در لیتر است.

دامنه مورد نظر شما از 8 تا 20 درجه است. اجازه ندهید این ارقام بیش از حد شما را تحت فشار قرار دهند، زیرا بیشتر dGH استخر در واقع در یک درجه خاص ثابت است. در صورت نیاز، محصولات زیادی برای اصلاح تعادل موجود است.

دمای مناسب آب

هنگام پر کردن آب استخر، آب به طور حتم سرد خواهد شد. برای رساندن آب به میزان دمای مناسب راههای متفاوتی وجود دارد:

  • سرپوش استخر

به لطف اثر گلخانه ای تولید شده توسط سرپوش استخر ، به محض برخورد آفتاب به سرعت آب استخر گرم می شود. پناهگاه های استخر امکان استفاده طولانی تر در فصول قبل و بعد از تابستان وکاهش آلودگی خارجی فراهم می کند. هزینه نصب آنها گران است.

  • گرم کردن استخر

گرم کردن استخر منجر به افزایش سریع دما می شود ، با این حال ، این قبض برق شما افزایش می یابد. مبدلهای حرارتی و هیترها بیش از حد انرژی مصرف می کنند و قیمت نسبتا بالایی دارند.

  • روکش حباب

روکش حباب یک روش موثر برای گرم کردن آب استخر و کاهش سرعت تبخیر آب است. روکش حباب با نصب آسان ، یک راه حل موثر و اقتصادی برای افزایش دمای آب و ورود سریعتر به آب است.

پایان

برای پر کردن آب استخر باید از آب هایی استفاده شود که تمامی نکات گفته شده در مورد تعادل آب، سیستم فیلتراسیون و دمای آب رعایت شود. تنظیم منظم تعادل آب از همه مهمتر است و باید با جدیت از آن پیروی کرد. آب استخر شما مهمترین بخش استخرتان است که سالم و تمیز بودن آن برای کل استخر، افرادی که از استخر استفاده می کنند و تحهیزات استخر تاثیر دارد. دیجی پول مارکت ( ساینا تصفیه آریا) تمامی تجهیزات تصفیه آب استخر و تمیزی و نظافت استخر را برایتان فراهم نموده است تا بتوانید استخری عاری از آلودگی داشته باشید و از آن لذت ببرید.

0/5 (0 نظر)
دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت